ניידות בחורה, אמש
(צילום: עידו ארז )

המשטרה עצרה אמש (יום שלישי) שניים מאחיו של המחבל מוחמד אבו אלקיעאן, שרצח ארבעה בני אדם בפיגוע אתמול בבאר שבע. לפי החשד, הם ראו אותו יוצא מהבית עם הסכין שעמה רצח שלושה מהקורבנות, כשאת הרביעי דרס בעת שזה רכב על אופניו. במשטרה עדיין מעריכים עם זאת שהמחבל פעל לבד, ונבדקת האפשרות שהאחים ידעו שיבצע פיגוע. בינתיים, חמולת אבו אלקיעאן, שממנה הגיע המחבל, גינתה בתוקף את הפיגוע: "זה מעשה שמייצג את המבצע בלבד".
תיעוד נטרול המחבל

6 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בחורה לאחר הפיגוע בבאר שבע
כוחות משטרה בחורה לאחר הפיגוע בבאר שבע
המועצה גינתה את הפיגוע. שוטרים בחורה
(צילום: עידו ארז )
6 צפייה בגלריה
המאפיה בה עבד המחבל
המאפיה בה עבד המחבל
הלך לעבודה - ובהמשך ביצע פיגוע. המאפיה שבה עבד המחבל
(צילום: עידו ארז )
6 צפייה בגלריה
מסלול המחבל בבאר שבע
מסלול המחבל בבאר שבע
(המפה באדיבות המרכז למיפוי ישראל)
מכריו של המחבל סיפרו שאתמול הוא עבד כרגיל במאפייה של קרובי משפחתו, והופתעו מכך שבחר לבצע פיגוע. "אנחנו, חברי חמולת אבו אלקיעאן, מגנים בחריפות את הפיגוע והטרור בבאר שבע שגבה את חייהם של אזרחים חפים מפשע", נמסר מחמולת אבו אלקיעאן. "אנו בנים למשפחה המאמינה בחיים משותפים שמקיימת את החוק. אנחנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".
מועצת חורה, שם התגורר המחבל מוחמד אבו אלקיעאן, גינתה את הפיגוע. "תקיפת אזרחים חפים מפשע היא מעשה פלילי וטרור. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. המועצה קוראת לתושבי הנגב, ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי השכנות ששררו עד כה בין הצדדים".
6 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
מוחמד אבו אלקיעאן. "מעשה שמייצג את המבצע בלבד"
(צילום: חיים הורנשטיין)
גם במערכת הפוליטית נשמעו גינויים מצד המפלגות הערביות. "אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומודיעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים", נמסר בהודעת הגינוי מטעם רע"מ. "המפלגה קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".
הרשימה המשותפת גינתה גם היא את הפיגוע. "אנו דוחים מכל וכל את הפיגוע בבאר שבע ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע. אנו מצרים על מעשה הרצח ומשתתפים בעצר המשפחות ושולחים איחולי החלמה לפצועים".
"אל לו למאבק הצודק נגד האפליה והקיפוח בנגב לגלוש למעשים כאלה", נכתב בהודעת הגינוי של הרשימה המשותפת. "המפלגה קראה וממשיכה לקרוא למאבק ציבורי ופוליטי לא אלים. אסור לתת לפיגוע של אדם בודד להוביל לגל הסתה ואלימות כלפי ערבים בכלל וכלפי הציבור הערבי הבדואי בנגב בפרט".
6 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בבאר שבע
תיעוד הפיגוע בבאר שבע
תיעוד הפיגוע בתחנת הדלק
6 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי נטרול המחבל
תיעוד רגעי נטרול המחבל
נטרול המחבל בידי שני אזרחים
בשעות אחר הצהריים אתמול רצח מוחמד אבו אלקיעאן ארבעה אזרחים ישראלים: דוריס יחבס, הרב משה קרביצקי, לורה יצחק ומנחם מנוחין יחזקאל, שני בני אדם נוספים נפצעו במסע ההרג שנמשך על פי המשטרה כשמונה דקות.
"בסביבות השעה 16:00 קיבלנו דיווח למוקד על דקירה, מיד אחר כך התקבל דיווח על אירוע אחר - ואז חיברנו בין הדברים והבנו שיש קשר ביניהם. תוך ארבע דקות הכוחות הגיעו", סיפר בזירה מפקד המחוז הדרומי ניצב פרץ עמר.
לדברי עמר, "בתחילה נדרס רוכב אופניים, הוא נהרג. אחר כך המפגע המשיך לתחנת דלק, שם פגש אישה ודקר אותה מספר רב של דקירות. הוא עולה לרכב, נוסע ומגיע לכיכר. מגיע לחנות ודוקר שלושה שהיו שם. אחת מהם נהרגה, שניים אחרים נפצעו. הוא מתנגש ברכב שניסה להיכנס בכיכר, ואז דוקר גבר עשרות פעמים והורג אותו". רק לאחר מכן נורה המחבל על ידי שני אזרחים.
פורסם לראשונה: 21:54, 22.03.22