הסריקות בשועפט

נמשך המצוד אחר עודאי תמימי, המחבל שירה למוות בלוחמת המעברים נועה לזר ופצע באורח קשה מאבטח. על כל השכונות שמעבר לגדר הביטחון במזרח ירושלים הוטל סגר, ובמחנה הפליטים שועפט אף התפתחו עימותים קשים בין כוחות הביטחון לתושבים שיידו לעבר הלוחמים אבנים וירו לעברם זיקוקים. מלבד שועפט, מתמקדות הסריקות גם בכפר ענאתא הסמוך.
10 צפייה בגלריה
עודי כאמל תמימי
עודי כאמל תמימי
המחבל עודאי תמימי
(צילום: דוברות המשטרה)
10 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במחנה פליטים שועפט
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במחנה פליטים שועפט
עימותים במחנה הפליטים שועפט
(צילום: AFP)
התושבים במחנה הפליטים תיארו היום אווירת קרב ברחובות שועפט - וחשש ממשי משיתוף פעולה עם ישראל ואף מהפצת תמונתו של תמימי. פעיל חברתי המתגורר במחנה הפליטים אמר ל-ynet כי עודאי מוכר בקרב התושבים מתחום הפלילים, בעיקר סחר בסמים ובנשק, אך התושבים חוששים לדבר עליו או לשתף את תמונתו. "הופתענו שהוא עשה את זה, אבל עכשיו אף אחד לא מעז להתעסק איתו", אמר.
מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי המחבל הספיק לירות שמונה כדורים לעבר קבוצת הלוחמים שעמדה מולו במרחק של מטרים בודדים לאחר שיצא מהמכונית במרכז המחסום - מבלי שאף אחד הצליח לירות ולפגוע בו. מעצור בנשק מנע ממנו את המשך הירי, ואז הוא החל לברוח בריצה רגלית ללא פגע לעבר מחנה הפליטים שועפט הסמוך. לוחמים נוספים שהיו במחסום לא הצליחו לפגוע בו או להשיג אותו.
הלווייתה של לזר תתקיים היום בשעה 23:00. למרות שהיא חיילת בצה"ל, התחקיר מתנהל במג"ב ירושלים שאחראי באופן מלא על המחסום יחד עם משטרת מחוז ירושלים. בתגובה משותפת של מג"ב ודובר צה"ל נמסר כי ההערכה בדבר הדחת מפקדים "מוקדמת ומופרכת במיוחד לאור העובדה שהאירוע עודנו מתוחקר, בסיומו יופצו הלקחים וימומשו המסקנות".
10 צפייה בגלריה
נועה לזר ז"ל
נועה לזר ז"ל
הלוחמת נועה לזר

נקמת פוטין: 83 טילים על קייב וערים ברחבי אוקראינה

לפחות עשרה בני אדם נהרגו ו-60 נפצעו במתקפות היום ברחבי אוקראינה, שבמהלכן שוגרו 83 טילים - בין היתר לבירה קייב ולעיר לבוב שבמערב המדינה. מדובר באחת ההסלמות המשמעותיות ביותר במלחמה בחודשים האחרונים, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבהיר כי מדובר בתגובה לפיצוץ הגשר בחצי האי קרים - ואיים שמתקפות עתידיות נגד רוסיה יביאו לתגובה "קשה" נוספת. בקייב, נציין, הותקף "גשר הזכוכית" הפופולרי - ובחרקוב ובלבוב דווח על שיבושים באספקת החשמל והמים.
ההפצצות בקייב
(צילום: מתוך טוויטר)

תיעוד הבהלה בקייב: צעירה צילמה עצמה באמצע ההפצצה
(צילום: מתוך טוויטר)

10 צפייה בגלריה
זלנסקי, פוטין והאש בקייב
זלנסקי, פוטין והאש בקייב
זלנסקי, פוטין והאש בקייב
(צילום: AP, רויטרס)
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסר כי במתקפה נפגעו תשתיות אזרחיות רבות, בעיקר תשתיות אנרגיה. לדבריו תקיפות אירעו באזורי קייב, לבוב, דניפרו, ויניציה, זפוריז'יה, סומי, חרקוב, ז'יטומיר, קרופיבניצקי וערים נוספות. "הם רוצים לזרוע פאניקה וכאוס, הם רוצים להשמיד את כל מערכת האנרגיה שלנו. הם חסרי תקנה", אמר זלנסקי, וטען כי יעד נוסף של הרוסים במתקפות היה פגיעה בבני אדם – וכי הן תוזמנו לשעות העומס של הבוקר על מנת לחולל כמה שיותר נזק. אף שהוא עצמו הצטלם תחת כיפת השמיים, הוא קרא לאוקראינים להישאר במקלטים ובאזורים מוגנים. "בזכות הצבא שלנו, הכול יהיה בסדר", הבטיח. בצהריים, אחרי כשש שעות של התראות מפני מתקפות טילים, הודיעו הרשויות בקייב על חזרה לשגרה.

התקדמות במו"מ בין לבנון לישראל

נשיא לבנון מישל עאון הביע היום אופטימיות באשר לאפשרות של הגעה להסכם מול ישראל על הגבול הימי בין המדינות, אחרי שבירושלים דחו את הערותיה של ביירות בנוגע לטיוטה שמקדם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין. "אנו מקווים שנסיים את כל הסידורים הנוגעים לשרטוט הגבול הימי תוך כמה ימים, זאת משום שהושגה התקדמות גדולה במשא ומתן הבלתי ישיר", אמר עאון, כשברקע החל השלב האחרון לפני הפקת הגז מאסדת כריש, שעליה איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
10 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מישל עאון, לפיד ואסדת כריש
(צילום: אוליבייה פיטוסי,אוראל כהן, AFP, DALATI AND NOHRA)
לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה הקטארי "אל-ערבי", החלו כבר ההכנות לקראת ההכרזה על הסכם שרטוט הגבול עם ישראל, שייערך ככל הנראה ב-20 באוקטובר. "הפערים שהיו בדיונים בשבוע שעבר הצטמצמו, מקווים שכל ההסדרים בנושא שרטוט קו הגבול הימי יסתיים בימים הקרובים", התבטא מוקדם יותר הנשיא עאון. "משמעות ההגעה להסכם היא תחילת פעולות החיפוש אחר גז ונפט בשדות שנמצאים בשטח לבנון, דבר שיוביל דחיפה לפעולות ההתאוששות הכלכלית של לבנון".

אישה נורתה למוות במהלך ניסיון חיסול של בנה בנגב

זינב אלסאנע, תושבת לקיה בת 60, נורתה אמש למוות על ידי אלמונים. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, שממנה עלה לפי שעה כי אלסאנע ככל הנראה נורתה בשוגג במהלך ניסיון חיסול של בנה כחלק מ"נקמת דם" על רקע סכסוך ישן. היא נפגעה ברגליה משני קליעים שנורו לעבר רכבה בעת שנסעה בו יחד עם בנה.
10 צפייה בגלריה
זירת האירוע בלקיה
זירת האירוע בלקיה
זירת הרצח בלקיה
(צילום: דוברות המשטרה)

ילדה ישראלית שרדה עקיצת מדוזה ארסית בקופנגן

ילדה ישראלית בת שש נעקצה אתמול על ידי מדוזה ארסית בחוף בקופנגן שבתאילנד, והוטסה במסוק במצב אנוש לבית חולים מקומי אחרי שלבה חדל לפעול. לפי הדיווחים הרופאים חיברו את הילדה למכונת הנשמה, והיא יצאה מכלל סכנה. מחוות הדעת הרפואית שהועברה הבוקר לרופא מטעם חברת הביטוח של המשפחה, עולה שהילדה מתחילה להתאושש. הקונסול הישראלי בבנגקוק, אלי סנה, אמר כי "מדובר בנס ממש, אלמלא היו מתחילים לטפל בילדה מיד מהרגע שנעקצה, המצב היה טרגי".
10 צפייה בגלריה
מדוזה קובייתית צרעת הים
מדוזה קובייתית צרעת הים
"צרעת הים", ארכיון
(צילום: shutterstock)
לפי הדיווחים הילדה נעקצה על ידי מדוזה קובייתית, או בשמה הנוסף "צרעת הים", שנחשבת לאחת הקטלניות ביותר בעולם. היא נפוצה מאוד בחופים בתאילנד בין יולי לאוקטובר. זרועותיה של המדוזה הארסית עשויות להגיע לאורך של שניים עד חמישה מטרים, וכל זרוע מכילה עד כחצי מיליון מחטים זעירות שמכילות ארס. הארס שלה מגיע מיד ללב ועלול לגרום לפגיעה קטלנית.

מת מפצעיו בן 12 שנורה לפני שבועיים בג'נין

מחמוד סמודי, בן 12 ממחנה הפליטים ג'נין, מת היום מפצעיו לאחר שנורה על-ידי צה"ל בעימותים שפרצו עם חיסול עבד חאזם, אחיו של המחבל מדיזנגוף, לפני כשבועיים. כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני, שציין כי סמודי נורה בבטנו ואושפז מאז בבית החולים.
מחמוד סמודי זורק אבנים על דחפור צה"לי בג'נין

בסרטון שרץ ברשתות החברתיות נראה שסמודי השתתף בעימותים עם כוחות צה"ל, ויידה אבנים לעבר דחפור צה"לי. בסרטון לא נראה רגע הפגיעה בו.