זירת התאונה בכביש 6, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ענת טל-קטלב (49) וניצן משה (50), חברי הנהלה בכירים בחברת ICL (לשעבר כימיקלים לישראל) הם שניים מתוך שלושת ההרוגים בתאונת הדרכים שאירעה אתמול (חמישי) בכביש 6, סמוך למחלף קריית גת. טל-קטלב, תושבת קיבוץ בית קמה, הותירה אחריה בעל, ארבעה ילדים ואת הוריה ואחיותיה. ניצן, תושב להבים, הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים וזוג הורים. מחקירת התאונה עולה כי לנהג הרכב שהתנגש ברכבם, עלי אלאטרש (24) מהפזורה הבדואית בנגב שנהרג גם הוא, לא היה רישיון נהיגה.
טל-קטלב הייתה נשיאת חטיבת מוצרים תעשייתיים בחברה, ומשה היה סמנכ"ל בכיר לתפעול גלובלי. בהודעה מטעם חברת ICL שנשלחה לעובדים נכתב: "מעבר לתרומתם העצומה לחברה, ענת וניצן היו בראש ובראשונה חברים טובים של כולנו, אשר תמיד היו שם כדי לתמוך ולסייע לנו - מנהלים ועובדים כאחד - בכל דבר. שניהם יחסרו לנו מאוד. מחבקים את משפחותיהם ברגעים קשים מנשוא אלה".
2 צפייה בגלריה
ענת טל-קטלב, ניצן משה
ענת טל-קטלב, ניצן משה
"תרומה עצומה לחברה". ענת טל-קטלב וניצן משה
(צילום: נטלי כהן קדוש)
זירת התאונה בכביש 6
התאונה הייתה במעורבות שני כלי רכב, בדיוק באותו מקום שבו היה רכב מעוך בתעלה שבצד הכביש, מתאונה שהתרחשה כשעה לפני כן. על פי החשד, הרכב מסוג הונדה שבו נסע אלאטרש והגיע מכיוון דרום - נסע במהירות מופרזת, איבד שליטה, סטה מהכביש, חצה את התעלה המפרידה בין הנתיבים - והתנגש ברכב שהגיע מכיוון צפון שבו נסעו שני המנהלים מ-ICL.
בחקירה הראשונית של התאונה התברר כי לנהג הרכב הפוגע לא היה כלל רישיון נהיגה. לפני יותר משנה הוא כבר נתפס על יד המשטרה נוהג ללא רישיון וקיבל זימון למשפט שטרם התקיים. החקירה מתנהלת על ידי בוחני התנועה של משטרת מרחב לכיש בפיקודו של מפקד משטרת מרחב לכיש, ניצב-משנה ברק מרדכי.
2 צפייה בגלריה
עלי אלאטרש
עלי אלאטרש
ההרוג השלישי, עלי אלאטרש
יוסי ניסן, ראש מועצת להבים, אמר בעקבות התאונה כי "כולנו המומים וכואבים. ניצן הוא איש משפחה למופת. זה אובדן גדול ליישוב ולחברת ICL. אנחנו לא יודעים איך לעכל את הבשורה. מה שקרה שם היה פשוט חוסר אחריות וקלות דעת. זה סוג של רצח. צריך לעשות כל מאמץ על מנת למגן את הכביש הזה, שכבר ידע אסונות, צריך למנוע מזה לקרות שוב".
ניסן סיפר כי הוריו של משה כבר שכלו בת לפני יותר מ-30 שנה בתאונת דרכים בצבא. "עכשיו הילד השני שלהם נהרג בנסיבות דומות. זה אובדן עצום. ההורים פשוט שבורים וזה שובר את הלב".
התאחדות התעשיינים מסרה בעקבות התאונה: "אנו המומים וכואבים על מותם המפתיע והטרגי בטרם עת. ניצן משה ז"ל, שעבד לצידה של ענת טל קטלב ז"ל, היה פעיל בשנים האחרונות בשורה של תפקידים ציבוריים בהתאחדות התעשיינים, בהם חבר נשיאות, ופעל לילות כימים לקידום התעשייה והכלכלה בישראל. יהי זכרם ברוך".
הדיווח הראשוני על התאונה שבה נהרגו שלושה בני אדם התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 19:35. מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים מזעזעת. ראינו שני כלי רכב מעוכים. ברכב שהיה בשוליים נלכדו גבר ואישה וברכב השני על הכביש נלכד נהג הרכב. ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".
שעה קלה לפני כן נפצע קשה גבר כבן 30 בתאונת דרכים באותו הכביש ובאותו אזור, ממחלף שורק לקריית גת. צוות מד"א טיפל בו במקום ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, והוא סובל מחבלת ראש ובהכרה מעורפלת.