דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב (יום שלישי) - במענה לשאלת ynet - כי הוא "לא מכיר" שקיים מידע מודיעיני בצבא על כוונות של חמאס ויחיא סינוואר להשתמש בציר פילדלפי כדי להבריח דרכו חטופים לאיראן ולתימן. בכך, סתר את דבריה של שרה נתניהו למשפחות חטופים אתמול - שבהם אמרה כי "אין ברירה עם פילדלפי, יש ידיעות שיבריחו חטופים לתימן איראן" - וגם את האזהרות שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים.
הגרי משיב לשאלת ynet
(צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, נשאל הגרי על-ידי ynet האם לצה"ל יש אסטרטגיה כיצד לשמור על החטופים שנותרו בשבי בחיים, עד שישוחררו במבצע או בעסקה. "זה עניין שנידון עם הדרג המדיני, עניין של החלטות שיתקבלו על-ידי הדרג המדיני - כך יבוצע", השיב בקצרה. קודם לכן, במהלך הצהרתו, אמר כי צה"ל לא ידע על מיקומם המדויק של החטופים במנהרה שאותרה, והם נרצחו לפני שהכוחות הגיעו אליהם. ההערכה היא שהרצח בוצע לאור חשש של המחבלים שמבצע חילוץ מתקרב.
בתחילת הצהרתו פרסם הגרי את הסרטון הקשה מהמנהרה שבה הוחזקו ונרצחו ששת החטופים הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב. בסיום הצהרתו, כשנשאל אם ידוע שחטופים נוספים מוחזקים בתנאים האלו, השיב בחיוב - ואמר שהצבא ממשיך באיסוף המודיעין.
עוד לפני הצהרתו של הגרי, גורמי ביטחון אמרו - שלא בשמם - כי לא מוכרות ידיעות כמו אלה שתיארה שרה נתניהו בפני המשפחות.
ראש הממשלה נתניהו, מצידו, הזהיר בריאיון בפוקס ניוז כי "אם נעזוב את הציר, אתה לא יכול למנוע מחמאס גם להבריח חטופים החוצה. זה מרחק הליכה. הם יכולים להבריח חטופים למדבר סיני והם ייעלמו. המרחק הוא מטרים. הם ייעלמו בסיני, והם יגמרו באיראן ותימן ואבודים לנצח. אם אתה רוצה לשחרר את החטופים אתה צריך לשלוט על ציר פילדלפי". הוא אמר זאת בתגובה לטענותיו של שר הביטחון יואב גלנט, שלפיהן ניתן לצאת מציר פילדלפי ולשוב אליו אחרי 42 ימים.
כפי שנחשף ב-ynet, בימים האחרונים פתח צה"ל בחקירה סביב מסמכים מסולפים או מפוברקים של חמאס שהודלפו לתקשורת הזרה, שמתקפים לכאורה את דבריו של נתניהו על ציר פילדלפי. בצה"ל האשימו כי מדובר בשימוש מניפולטיבי במסמכים, שנועד להשפיע על דעת הקהל בישראל, וכי הפרסומים בנושא אינם נכונים.