יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קורא לפעול באופן דחוף נגד איראן, מגבה את צוות המו"מ לאחר קבלת תשובת חמאס למתווה, ובריאיון שהעניק הבוקר (יום ה') ל-ynet, גם הפציר בממשלה להתפטר: "איבדו כל בושה, כל רסן, אין קווים אדומים".
ליברמן: "איראן? צריך להשתמש ביכולות העומדות לרשותנו"
( צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"הממשלה מטורללת, מחויבים להחליף אותם". ליברמן
(צילום: שלו שלום)
לדבריו, "לא ראינו את התשובה שחמאס העביר. אני מציע לחכות להודעה מוסמכת רשמית של צוות המשא ומתן. מכל אלו שמעורבים בתהליך, היחידי שאני סומך עליו ב-100 אחוז הוא ניצן אלון". הגיבוי לעסקה עם חמאס, לדבריו, יינתן "כשנדע באמת מה עמדתם של אותם אנשים שהם חלק מצוות המשא ומתן, בלי תדרוכים וגורמים עלומי שם".
באשר לגבולות האדומים שישראל צריכה לשרטט בעסקה, ליברמן אמר כי "אנחנו צריכים לגבש תשובה. לא דיברתי הרבה אז בעסקת שליט, אבל כששוחרר אותו סינוואר ואיתו עוד רוצחים ומחבלים, אני הצבעתי נגד". הוא התייחס לעסקה המוצעת: "אנחנו מבינים ששחרור 120 חטופים יהיה הישג משמעותי, אבל צריך לבדוק מה המחיר, ומה אנחנו אמורים לשלם".
ליברמן תקף את הממשלה, שלדבריו היא "הכושלת בתולדות מדינת ישראל". הוא הוסיף: "אנחנו כל בוקר מתעוררים לצמד המילים 'הותר לפרסום'. ועדיין, כל מה שהם מתעסקים בו היום ואתמול זה חוק הג'ובים (חוק הרבנים), עוד כמה מאות רבנים על חשבוננו, כאילו עשו טובה לראשי ערים. זה יהיה מכספי הציבור.
"בזה הם מתעסקים, בזמן שיש לנו חטופים, ומאות שיגורים מהצפון". על חיבור החשמל לרצועת עזה אמר: "אם מספקים לחמאס, למה שלא נספק גם לחיזבאללה? הממשלה מטורללת, כולנו מחויבים לעשות הכול כדי להחליף אותם".
2 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מצביע ב טהרן 28 ביוני בחירות לנשיאות
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מצביע ב טהרן 28 ביוני בחירות לנשיאות
המנהיג העליון של איראן חמינאי. "אין לנו זמן, אי-אפשר לעצור את זה בדרך קונבנציונלית"
(צילום: AP Photo/Vahid Salemi)
הוא מתח ביקורת על כך שהממשלה לא מתעסקת באיום הכי גדול על קיומנו, לדבריו, שזו איראן. "אין להם זמן, כי צריך למנות קונסול כללי במיאמי וצריך חוק ג'ובים". לדבריו, "הזירה הזו מופקרת לחלוטין. אנחנו חייבים להבין שאי-אפשר לנצח לא את חמאס ולא את חיזבאללה לפני שאנחנו מצליחים להכריע את איראן ולחסל את תוכנית הגרעין שלה. בלי איראן אין חמאס, ג'יהאד איסלאמי וחיזבאללה".
הוא סבור כי "לאיראן יש כבר מספיק אורניום מועשר שהם רוצים להפוך לפצצה גרעינית. אין לנו זמן, אי-אפשר לעצור את זה בדרך קונבנציונלית. לכן, הדרך היחידה היא להשתמש ביכולות העומדות לרשותנו".