הריאיון עם ח"כ שרן השכל
(צילום: אסף חן)

יום אחרי האישור בקריאה טרומית של הצעת חוק הקנאביס הרפואי, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) שהגישה אותה מבהירה כי לא היו סיכומים עם חברי האופוזיציה שנעדרו. עם זאת היא אומרת: "לדעתי באופוזיציה יש ניצנים של התפכחות, שיכולים להיות שיתופי פעולה".
"זה הישג אדיר של הקואליציה, העברת רפורמת הקנאביס תציל מאות אלפי חולים ממצב של מצוקה כלכלית וכאבים", אמרה השכל בריאיון לאולפן ynet הבוקר (חמישי).
2 צפייה בגלריה
שרן השכל
שרן השכל
שרן השכל במליאת הכנסת, השבוע
(צילום: יואב דודקביץ')
הריאיון עם ח"כ רוטמן
(צילום: אסף חן)

איך שוכנע מנסור עבאס? "רע"מ לא התנגדו מעולם לקנאביס הרפואי. הם מבינים את הצורך הרפואי, וגם במגזר שלהם יש חולים קשה שמשתמשים בקנאביס. יש שייחים שהותירו, אבל לא יצר פסק הלכה שמתיר את זה, ויש בעיה דתית. ברגע שסיימנו דיונים אז היה להם היתר פומבי לבוא ולעשות את זה, וזו ברכה ועבודה משותפת של כל הקואליציה".
יכול להיות שגם הייתה עזרה מהאופוזיציה? היו גם הסכמות שבשתיקה עם ח"כים מהליכוד כמו גילה גמליאל? "לצערי הרב לא, לא היו סיכומים. יו"ר הקואליציה עידית סילמן שוחחה עם דוד ביטן ואמרה לו שהחוק עובר ואין צורך 'להביך' את הח"כים שלהם בהצבעה נגד בריאותם של אזרחי ישראל, ומשפחות שחיות חיים נורמליים רק בזכות אותה תרופה. בהתחלה היו הסכמות על הצבעה חופשית, אבל ככל שהעניינים התחממו הם הפכו את זה לניסיון לתקוע אצבע בעין ולצערי הם סירבו והורו לכולם להצביע נגד".
ההצבעה בכנסת על חוק הקנאביס הרפואי
(צילום: ערוץ כנסת )

השכל הוסיפה: "באופוזיציה יש ניצנים של התפכחות, שיכולים להיות שיתופי פעולה, שלא צריך לסכן את בריאותם של אזרחי ישראל. יש מהלכים שהם יכולים לנסות כדי להעיק על העבודה שלנו, אבל יש גבול לכל תעלול. הגבול עובר כשאתה פועל נגד ביטחון ישראל ויחסי החוץ, ואני מקווה שזה מתחיל להתבהר".
ההצעה עברה אתמול ברוב של 54 מול 42 ח"כים. כמה חברי כנסת מהאופוזיציה נעדרו בכוונה מההצבעה כדי לא להפיל את החוק, ומאחורי הקלעים פעלה בין היתר ח"כ גילה גמליאל כדי שכמה מחברי הליכוד ייעדרו למרות שנכחו במשכן הכנסת.
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן מהציונות הדתית
שמחה רוטמן מהציונות הדתית
שמחה רוטמן. "יושבים 120 ח"כים במתח - מה תחליט מועצת השורא"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ שמחה רוטמן מסיעת "הציונות הדתית" טען באולפן ynet כי ההצבעה על חוק הקנאביס ברפואי היא דוגמה לתלות של הקואליציה בתנועה האיסלאמית, שרע"מ מייצגת בכנסת. "יושבים 120 ח"כים במתח - מה תחליט מועצת השורא על הקנאביס. אם מעצה השורא תחליט בעד הקנאביס יהיה קנאביס, ואם לא - אז לא יהיה. זו ממשלה ששבויה בתנועה האיסלאמית".
בהתייחסו לפרסום ב-ynet שלפיו חמאס שחרר את המחבל שהרג את בראל חדריה שמואלי ממעצר הגנתי, אמר רוטמן כי נוכחות רע"מ בממשלה פוגעת בהרתעה מול חמאס. "אנחנו נותנים לחאמס כל מה שהוא רוצה ויש לזה הסבר פשוט - התנועה האחות של חמאס יושבת בממשלה, רע"מ. אז יפה שמדברים על מה יעשה החמאס ואיך נתמודד מול חמאס. החברים הכי טובים שלהם בתוך הקואליציה".