1 צפייה בגלריה
בא''ח כפיר
בא''ח כפיר
בן גביר ושבתאי
(צילום : ראובן קסטרו )
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן חמישה קצינים בכירים בדרגת ניצב לריאיון לתפקיד סגן מפכ"ל המשטרה. כך נודע ל-ynet.
הראיונות ייערכו ביום שישי הקרוב לקראת ההכרעה הצפויה על זהות סמפכ"ל המשטרה, לאחר הודעתו של ניצב דוד ביתן על פרישה מהתפקיד, ולקראת סבב תפקידים בין מפקדי המחוזות השונים שצפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים. ל-ynet נודע כי בין המועמדים שזומנו נמצאים מפקד מחוז מרכז במשטרה אבי ביטון, מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר וראש אגף ההדרכה, והמועמד המועדף של המפכ"ל יעקב שבתאי, ניצב אבשלום פלד.
בכירים במשטרה העריכו בשיחה עם ynet בחודש שעבר כי בן גביר יבקש להשפיע ישירות על זהותו של הסמפכ"ל הבא. "אין ספק שכל שם שהמפכ"ל שבתאי יביא כסמפכ"ל אפשרי ייפסל אוטומטית על ידי בן גביר שירצה לקבוע בעצמו את הטון. ללא ספק צפויים מאבקי כוח בנושא", אמרו הבכירים במשטרה.
שמו של ניצב פלד עלה לכותרות ב-2008 כשהיה מפקד מרחב חברון במשטרה. תנועת "שלום עכשיו" דרשה להשעות אותו לאחר שאמר ל-ynet כי "מניסיוני המצטבר באזור חברון וגוש עציון, פעילות השמאל המיליטנטי עלולה להיות חמורה ומסוכנת".
פלד שהיה אז קצין בדרגת ניצב-משנה אמר על פעילי השמאל והימין: "כשמנתחים את אירועי הפרות הסדר עולה תמונה ברורה שזה לא רק מתנחלים, אלא ישנם גורמים בעלי עניין שמעוניינים להשפיע על דעת הקהל. בתודעה הציבורית צרובים המתנחלים כמחוללי הפרות הסדר, אבל במציאות הדברים אינם מדויקים. רובו של ציבור המתיישבים הינו שקט, ומיעוטו בלבד עוסק בהפרות סדר".
מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "במסגרת כניסתו לתפקיד, השר לביטחון לאומי מתכון לקיים ראיונות אישיים עם כלל הניצבים במשטרת ישראל. אין קשר בין הראיונות הללו, להליך בחירת מועמד לתפקיד הסמפכ"ל. וכן לא מדובר בריאיון לחמישה נציבים בלבד, אלא לכלל הניצבים במשטרת ישראל".