3 צפייה בגלריה
סטס דוידוב
סטס דוידוב
"כל כך אהבת את ההרים". מכריו של סטס נפרדים ממנו
סטס דוידוב, מנהל המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית אריאל, הוא הישראלי שנפל אל מותו היום (שלישי) במהלך טיול במון בלאן. זו אינה הפעם הראשונה שדוידוב השתתף בטיפוס הרים מאתגרים, ורק לפני 4 שנים העלה תמונה מפסגת הר קזבק בגיאורגיה. "כל כך אהבת את ההרים", ספדה לו מכרה בפייסבוק, "היום טיפסת בשביל האחרון, כמה הגורל אכזר ולא הוגן".
לפי הודעת משרד החוץ, דוידוב נהרג במהלך טיול עם חבריו. בצרפת דיווחו כי התאונה, בהר הגבוה ביותר במערב אירופה, אירעה בגובה של יותר מ-3,000 מטרים, במהלך מפולת סלעים במעבר ה-Gouter Corridor. לא היו נפגעים נוספים באירוע.
3 צפייה בגלריה
סטס דוידוב
סטס דוידוב
סטס דוידוב
3 צפייה בגלריה
מון בלאן
מון בלאן
מון בלאן, צרפת. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חברו של דוידוב, רותם פריזנט, אמר: "הלם ושוק על לכתו של איש יקר, שהייתה הזכות לעבוד לצידו בעיריית אריאל. סטס שהיה סגן מנהל במחלקת שפ"ע של העיר נהרג במהלך טיפוס על הר. הוא אהב לכבוש פסגות קשות ומאתגרות. קשה לי לכתוב עליו בלשון עבר. הוא יחסר לי ולכל העיר".
רועי מוסט, חברו של סטס, שהיה מנכ"ל החברה הכלכלית באריאל ומועמד לראשות העיר אמר כי "יש אנשים שחולמים חלומות - וסטס היה כזה שהגשים אותם. הוא עבד שנים בעירייה. מדובר באובדן עצום לקהילה כולה. יום עצוב לעיר כולה".
חבר הכנסת לשעבר אורן חזן, חברו של סטס, אמר כי "הוא היה חבר יקר. בכל מפגש, אישי או ציבורי, היה תמיד עם חיוך על הפנים והיה שואל ודואג לשלומך. הוא השאיר אחריו שובל של טוב ואופטימיות. אין כמעט תושב שלא הכיר אותו. לאורך שנים רבות, בתפקידיו השונים בעירייה, היה סטס חלק מהפנים של אריאל. תמיד קיבל את כולם בנועם הליכות ועשה את תפקידו נאמנה. תחסר לנו מאוד".
מנכ"ל קרן אריאל לפיתוח, אלעד מצויינים, אמר כי מדובר ב"אסון גדול לעיר אריאל". לדבריו, דוידוב טס כבר לפני שנתיים טס למון בלאן - אך אז הוא נאלץ לוותר על הטיפוס בשל תנאי מזג אוויר. "אחרי שחזר דיברנו על טיפוסי הרים שהוא ואני עשינו כל אחד בנפרד - ואיך כולם תמיד חוזרים על השאלה 'אבל למה?', צחקתי וציטטתי את השורה: 'אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם', וסטס ענה: 'בדיוק!'".
הוא המשיך: "באופן מצמרר זה שורה מהשיר 'הקיץ האחרון שלי איתכם'. הוא לא ויתר וטס בשנית לטיפוס אחרון, ממנו לא ישוב". מנכ"ל קרן אריאל לפיתוח ציין כי סטס הותיר אחריו את אשתו רגינה, בן, ונכד שנולד רק לפני שלושה חודשים. "אין מילים לנחם", סיכם.
ממשרד החוץ נמסר כי "הקונסול במשלחת ישראל לאו"ם בג'נבה, אשי הופמן, קיבל את הידיעה וסייע למשפחה ברגעיה הקשים. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מצויה בקשר עם משפחת ההרוג וכן שגרירות ישראל בפריז, שמסייעת בהליך העברת ארונו של המנוח לישראל".