במאמצי היירוט של מתקפת הכטב"מים אמש (יום שבת) על הגליל העליון נפגעה קשות הקריה הטיפולית-שיקומית לנכים ולבעלי מוגבלויות, שבמועצה האזורית מבואות החרמון בצומת כח. "זה פרויקט החיים שלי. הכול פה הלך", סיפר ל-ynet בני בן-מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון.
בעת האזעקות והיירוטים הרבים שהה בן-מובחר במתחם המועצה ביחד עם בנו, ורגעים ספורים לפני הפגיעה עוד היה במרכז השיקומי. "היו פה התרעות בהר וחשבנו שזה מאחורינו. יצאנו לרכב ואז היה פיצוץ אדיר ופגיעה, ככל הנראה של טיל מיירט, באמצע הבריכה".
ההרס בקריה הטיפולית-שיקומית

תיעוד שריפות כתוצאה ממתקפת חיזבאללה על הגליל
(צילום: כב"ה צפון)

3 צפייה בגלריה
הנזקים במתחם הבריכה במועצת מבואות חרמון
הנזקים במתחם הבריכה במועצת מבואות חרמון
הנזקים במתחם הבריכה במועצת מבואות החרמון
"התקשרתי לאלוף הפיקוד ופרצתי בבכי", סיפר בן-מובחר על הנזק למרכז הטיפולי. "אני ניצלתי, אבל כל המקום הזה הלך, החלונות התנפצו ועוד. זה היה מפעל החיים שלי ששנים עבדתי כדי להקים במועצה ולהביא את השירותים החשובים כל כך האלו לאזור".
מאז שנת 2002 עומד בן-מובחר בראשות מועצת מבואות החרמון, ומזה חמש שנים שהוא מכהן בתפקיד יו"ר אשכול רשויות הגליל המזרחי. לפני כארבע שנים החלו העבודות להקמת מרכז השיקום הרב תחומי לאנשים עם מוגבלויות, בהשקעה של יותר מ-30 מיליון שקלים. בן-מובחר אמר אז כי "זו הגשמה של חלום".
החיסול בצידון, שלשום

3 צפייה בגלריה
תיעוד שריפות כתוצאה ממתקפת חיזבאללה על הגליל
תיעוד שריפות כתוצאה ממתקפת חיזבאללה על הגליל
אמש: שריפות בעקבות הירי של חיזבאללה לצפון
ממדי הפגיעה הכוללת במתחם השיקומי-טיפולי, מהייחודיים שקיימים במדינה, עוד לא ידועים. בהחלטת הממשלה לסיוע לצפון הוחלט על חיזוק המתחם בתקציב של כעשרה מיליון שקלים, אך כעת, מן הסתם, עלויות השיקום יהיו גבוהות הרבה יותר.
בנוסף לפגיעה בצומת כח פרצו אמש שריפות בצפון, בעקבות שיגור הכטב"מים: שריפה פרצה בשטח פתוח בצומת המפלים שברמת הגולן, במחניים הושגה שליטה על שריפה שפרצה במטע אבוקדו ובאמנון מכבי אש וכיתת הכוננות השתלטו על שריפה בשטח פתוח.
כתוצאה מהמתקפה הופעלו התרעות גם בראש פינה, בצפת וביישובים סמוכים לכינרת. לא היו נפגעים בנפש. לטענת חיזבאללה, מדובר היה בין השאר בתגובה לחיסול סאמר אל-חאג' באזור צידון שבדרום לבנון, שהיה מפקד בחמאס במרחב.
בהמשך הודיע צה"ל כי בשעות הערב חדרו מספר כטב"מים לשטח ישראל. בהודעת צה"ל נמסר כי לאורך היום תקפו הכוחות מחבלים ומטרות טרור בלבנון – בהן משגרי רקטות, כטב"ם מוכן לשיגור של חיזבאללה, מבנים צבאיים ומחסני לחימה.
פורסם לראשונה: 22:05, 10.08.24