המשלחת הישראלית שבה לפנות בוקר (שבין שישי לשבת) מהפסגה בפריז לקידום עסקה לשחרור החטופים הנמצאים בעזה, ובישראל ישנה הבנה שההסכמות שם יכולות להקרין גם על גבול הצפון, ולהביא לנצירת אש מצד חיזבאללה. בלבנון דווח: "ארה"ב הקפיאה את התיווך בין הצדדים עד להשגת הסכם הפסקת אש בעזה". בינתיים, האש בצפון נמשכת, וצה"ל תקף הלילה יעדי חיזבאללה בדרום לבנון.
2 צפייה בגלריה
תקיפות באל חיאם בדרום לבנון
תקיפות באל חיאם בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
בישראל מקווים שתחת רגיעה חיזבאללה ייתן אור ירוק ללבנון להיכנס למשא ומתן רציני להסדר מדיני בתיווך שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, שיאפשר את החזרת התושבים לבתיהם ואת דחיקת חיזבאללה עשרה קילומטרים מהגבול. בישראל מציינים כי "יש סיכוי אפשרי לכך", אך לא יודעים אם "חיזבאללה יגלה רצינות".
העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, פרסם אמש כי לבנון מקווה שהפסקת אש בעזה ברמדאן תוביל לחידוש התיווך בין ישראל ללבנון, ו"תסלול את הדרך ליישום החלטה 1701".
לפי הדיווח, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, הפסיק לתקשר עם ממשלת לבנון והקפיא את התיווך שלו עד להשגת הסכם הפסקת אש בעזה. מקורות מסרו לעיתון כי הממשלה מצפה לכך שפסגת פריז תוביל להפוגה בעזה, שתתרחב ללבנון ותפתח את הדלת עבור הוכשטיין לחידוש התיווך.
בעיתון דווח מפי המקורות כי חיזבאללה עדיין עקבי בכך שהוא לא רוצה להרחיב את המלחמה, "אף שישראל מפתה אותו לעשות זאת וחוצה קווים". גורם מסר לעיתון כי "ישראל תוקפת כבר תקופה כמה עיירות בדרום המדינה והורסת אותן כדי לרוקן אותן מתושבים".
2 צפייה בגלריה
עבאס כאמל ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני ראש ממשלת קטאר, רונן בר, דדי ברנע, ויליאם ברנס
עבאס כאמל ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני ראש ממשלת קטאר, רונן בר, דדי ברנע, ויליאם ברנס
משתתפי פסגת פריז, מימין לשמאל: בר, ברנע, ברנס, אל-תאני וכאמל
(צילום: EPA, AP, KARIM JAAFAR/AFP, יריב כץ ,יאיר שגיא)
בינתיים, כאמור, המשלחת הישראלית חזרה לארץ מהפסגה בפריז. במסגרת הפסגה נפגש ראש המוסד דדי ברנע לשיחות נפרדות בארבע עיניים עם ראש ה-CIA ווליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. בנוסף התקיימו פגישות מורחבות בהשתתפות חברי המשלחת הישראלית, שעימה נמנים ראש השב"כ רונן בר ואלוף במיל' ניצן אלון, עם נציגי שלוש המדינות המתווכות הפועלות מול חמאס.
בישראל דיברו בשעות האחרונות על "אופטימיות זהירה" שהפעם המשא ומתן יצלח, וראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את הרחבת המנדט של המשלחת לדיון בפרטי עסקת שחרור החטופים, בהתאם למתווה שהושג בפסגה הקודמת ופורסם בעבר.
לאמריקנים יש רצון להתכנס לעסקה לפני חג הרמדאן שיחל בעוד שבועיים. מטרת הפורום המורחב היא להתכנס למתווה בסיס שלפיו יוכל להתקיים משא ומתן. הפסגה בפריז אמורה לסכם את הבסיס, ואיתו תיעשה פנייה לחמאס כדי להתניע מחדש את המשא ומתן בין הצדדים.
גורמים בישראל הדגישו כי למרות האופטימיות, אסור להשלות את המשפחות שיקיריהן נמצאים בעזה כבר 141 ימים שעסקה תצא אל הפועל כבר הבוקר. הגורמים הדגישו כי ישראל נכנסת למשא ומתן מורכב וקשה שקידומו תלוי הרבה גם בארגון טרור רצחני שנהנה לייצר סבל וכאוס. לפי דיווחים שונים, ארגון הטרור העזתי לא חזר בו מדרישתו שההסכם יכלול נסיגה של צה"ל - דבר שישראל מסרבת לו.
בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר עמדות שיגור ותשתיות טרור של חיזבאללה בג'בל בלאט שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה עמדת תצפית של הארגון בעייתא א-שעב. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום בכפרים חנין ומרווחין. ב"אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דווח הבוקר על תקיפות בא-דהירה, טיר חרפא ועלמא א-שעב בדרום לבנון.