חיזבאללה פרסם היום (ראשון) תיעוד של בלון התצפית "טל שמיים" של חיל האוויר, שנפגע מכטב"ם של ארגון הטרור באזור מחלף גולני - כ-32 ק"מ מהגבול - ביום רביעי האחרון. צפו בתיעוד שפרסם:
התיעוד שפרסם חיזבאללה

1 צפייה בגלריה
חיזבאללה פרסם תיעוד: כך נראית הפגיעה בבלון "טל שמיים" בצפון
חיזבאללה פרסם תיעוד: כך נראית הפגיעה בבלון "טל שמיים" בצפון
הבלון, אחרי הפגיעה
יום לאחר התקיפה, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אישר את דבר הפגיעה, וציין כי חדרו לישראל שני כטב"מים מלבנון: אחד מהם יורט והשני פגע בבלון התצפית. הגרי הוסיף כי בתקרית לא היו נפגעים, וש"אין פגיעה ביכולת בניית התמונה האווירית של צה"ל במרחב. צה"ל פועל נגד כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיזבאללה ונגד האיום האווירי בכל הגבולות. חשוב שאזרחי ישראל ידעו, חיל האוויר הישראלי מיירט אחת לכמה ימים כלי טיס בלתי מאוישים שחודרים למרחב, לא רק מלבנון - מעיראק, מסוריה, מתימן, בכל גבולות המדינה".
מערכת "טל שמיים", שהאתר שבו היא מוצבת נפגע, מיועדת לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים בצפון הארץ. המערכת, שמורכבת בתוך בלון ענק, פותחה במשך שנים בשיתוף פעולה ישראלי ואמריקני, ונחשבת לאחת הגדולות מסוגה בעולם. המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים וכוללת תשתית אווירית שפותחה על-ידי חברת TCOM האמריקנית.
התעשייה האווירית פיתחה את מערכת המכ"ם שמספקת את היכולת המשלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של ישראל.
במהלך הערב נשמעו התרעות חוזרות ונשנות על חדירת כלי טיס עוינים בשורת יישובים הגליל העליון. כטב"ם אחד יורט באזור מטולה, ובקיבוץ מלכיה פרצה שריפה לאחר שהופעלה אזעקה במקום. כמו כן,דובר צה"ל אישר כי בוצעה תקיפה מוקדם יותר במרחב מארון א-ראס שבדרום לבנון, שבה לפי דיווחים בלבנון נהרג אדם ונפצעו לפחות חמישה נוספים. לפי הודעת הצבא, הותקף מבנה צבאי שבו שהו מחבלים.
פורסם לראשונה: 20:32, 19.05.24