כל המדינה מתגייסת: קרוב לשני מיליון שקלים נתרמו עבור 12 המשפחות השכולות ממג'דל שמס, שאיבדו את ילדיהן בסוף השבוע מפגיעת הרקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל ביישוב. מאז האסון אזרחים רבים עולים לרגל אל מגרש המשחקים, מניחים פרח או קושרים סרט שחור לגדר השרופה, ומבקשים לחזק את תושבי היישוב הדרוזי. שמוליק חזן, תושב המושב אניעם שבגולן, הגיע גם הוא הבוקר (יום שני) למתחם זרוע הרסיסים שנשטף בדם עשרות הפצועים שנפגעו מהרקטה. "זו טרגדיה גדולה כל כך למשפחות, לכפר, לגולן, לעדה הדרוזית ולעם ישראל" אמר חזן. "כולנו אחים ועם אחד. שרק נתחזק ונתמוך האחד בשני".
2 צפייה בגלריה
מתגייסים למען תושבי מג'דל שמס
מתגייסים למען תושבי מג'דל שמס
מתגייסים למען תושבי מג'דל שמס
(צילום: שמוליק חזן)
מאז שקמפיין ה-GiveBack נפתח אתמול ברשת, כ-6,700 בני אדם תרמו סכום שעולה על מיליון ושבעים אלף שקלים לטובת המשפחות השכולות ובני הכפר. יאיא פינק, מיוזמי קרן גיוס הכספים, הסביר כי "80% מהתרומות יעברו ישירות לחשבונות הבנק של המשפחות שאיבדו את ילדיהן, ו-20% יעברו לטובת חיזוק מערך בריאות הנפש והחוסן הקהילתי במג'דל שמס, בתיאום עם המועצה". היום הודיעו גם ראשי הסוכנות היהודית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וכן קרן היסוד על סיוע חירום מיידי בסך 600 אלף שקלים לראשי הקהילה הדרוזית במג׳דל שמס, "כדי להפגין סולידריות בשם העם היהודי, ולסייע במתן מענה ומזור מיידי למעגלי הטראומה שעימם הם מתמודדים בשעות קשות אלו".
גם חברת מיקרוסופט ועובדיה בישראל הודיעו אמש כי יתרמו יותר מרבע מיליון שקלים עבור המשפחות האבלות וקהילת מג'דל שמס. מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, ציינה כי "אין לי ספק שעוד ארגונים ואנשים רבים מרחבי הארץ יצטרפו אלינו ויפעלו למענן".
2 צפייה בגלריה
מתגייסים למען תושבי מג'דל שמס
מתגייסים למען תושבי מג'דל שמס
"ביקשנו לחלוק כבוד לילדים ולנערים שנרצחו"
(צילום: שמוליק חזן)
בבניין המועצה האזורית גולן הורדו אתמול דגלי ישראל לחצי התורן, לצד דגלי העדה הדרוזית. ביום רביעי אחר הצהריים מתכננים תושבי היישובים היהודיים בצפון הגולן לצאת בשיירת רכבים המונית בנסיעה אל לב הכפר. על הרכבים יתנופפו דגל העדה הדרוזית, ודגל שעליו נכתב בעברית ובערבית "קהילת הגולן לב אחד". הם יגיעו למגרש הכדורגל ויניחו זר פרחים לזיכרון הנספים. גם אתמול, בשעת הלוויית הילדים והנערים, כ-100 מתושבי קיבוץ אלרום והאזור נאספו וקיבלו את פני משתתפי הלוויות, במפגן תמיכה. "ביקשנו לחלוק כבוד לילדים הנרצחים ולכאבם של השכנים שלנו" הסביר דודי מורד, חבר קיבוץ אלרום.
גם בוועידת הגליל השנתית של הרשות לפיתוח הגליל ומשרד הנגב הגליל, שתיערך מחר בעכו בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ייערך טקס זיכרון עבור ילדי מג'דל שמס. בנוסף, במהלך אירוע "האקתון" שבו יקדמו תושבים מובילים מהגליל והגולן מתווה אסטרטגי לעתיד האזור, יישא דברים יו"ר פורום המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות וראש מועצת כסרא סמיע, יאסר גדבאן.