דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, הוצא הבוקר (שני) בכוח מדיון בוועדת החוקה של הכנסת. להוצאתו של אלגרט, כשהוא נתפס בידיו ורגליו ונגרר על הרצפה, קדם ויכוח עם יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן. צפו בתיעוד:
דני אלגרט מוצא בכוח מדיון בוועדת החוקה של הכנסת
(צילום: נדב אלימלך i24news)

בועז מירן, אחיו של עמרי החטוף בעזה, אמר בדיון כי העסקה שנדונה כעת היא "עסקה מופקרת שלא יכולה לעבור. אני רואה את ראש הממשלה שמתכוון ללכת לעסקה וזה מטריד אותי". אלגרט פנה לרוטמן: "הבאת חיזוק מהבית", ואילו רוטמן השיב: "לא מפריעים אצלנו למשפחות חטופים. נא להוציא אותו והוא לא יכול לחזור לחדר".
אלגרט אמר לרוטמן: "פורום תקווה, שאתה מממן אותם.." - ויו"ר הוועדה השיב: "אדוני, אתה תיאלץ לצאת". אלגרט מצידו אמר: "אף אחד לא יוציא אותי. אני לא אצא". רוטמן השיב: "מוציאים את הישיבה להפסקה. סדרנים, תקראו לי כשהוא לא בחדר, תודה". אלגרט, כך נכתב בהודעת הכנסת, כינה את סדרני הכנסת "רוטוויילרים". "תתביישו לכם", קראו חלק מהמשפחות שהשתתפו בדיון. "אתם לא נורמלים, בושה".
הדיון בוועדה שקדם להוצאתו של אלגרט
(צילום: ערוץ כנסת )

3 צפייה בגלריה
דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה הוצא ונגרר בכוח מהדיון בוועדת חוקה
דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה הוצא ונגרר בכוח מהדיון בוועדת חוקה
אלגט מוצא מהכוח מהדיון. "אף אחד לא יוציא אותי"
(צילום: נדב אלימלך i24news)
3 צפייה בגלריה
דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה הוצא ונגרר בכוח מהדיון בוועדת חוקה
דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה הוצא ונגרר בכוח מהדיון בוועדת חוקה
(צילום: נדב אלימלך i24news)
בהמשך אמרה ח"כ נעמה לזימי לרוטמן כי "אני לא מבינה איך אפשר לא להתייחס לזה, איך אתה לא יוצא לדבר איתו. אני לא מבינה ממה הלב שלך עשוי, באמת. הפקרתם אותם, אתם ממשיכים להזניח אותם, ועכשיו הם הופכים להיות כאלה שמוציאים אותם מהוועדה באלימות - ואתה ממשיך את הדיון. אתם חיללתם את המשכן הזה, זה מה שעשיתם. צא אליו, תדבר איתו, הבן אדם רועד, שכב כאן חצי שעה עם פרמדיקים. לא תצא אליו? לא תדבר איתו? זה בן אדם שאח שלו בעזה. אתם עכשיו מסכלים עסקה, אז הוא בא לזעוק ואתה בתגובה מורה להוציא אותו באלימות?".
לפני כחמישה חודשים דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט (68) שנחטף ב-7 באוקטובר לעזה מקיבוץ ניר עוז, הכריז על שביתת רעב. הוא הודיע כי בכל יום יאכל אלגרט רבע פיתה וכף גבינת לבנה - האוכל שלפי עדויות המשוחררים משבי חמאס מקבלים החטופים בעזה. הוא אמר אז כי ישבות רעב "עד שממשלת ישראל תראה ניסיון כנה ותתחייב להחזיר את החטופים".
אלפים רבים התאספו אמש בדרך בגין בתל אביב בדרישה לבחירות ולהחזרת החטופים, במסגרת "יום השיבוש" שיזמו ארגוני מחאה לציון תשעה חודשים למתקפת הטרור של 7 באוקטובר. עינב צנגאוקר, אימו של מתן שנחטף, הורמה בתוך כלוב מעל למפגינים. על הכלוב נתלו שלטים עם הכיתובים "נתניהו זה בידיים שלך", "לא ניתן להם לטרפד", "עסקה תציל את המדינה" ו"השלטון הפקיר העם יחזיר".
צנגאוקר בכלוב: "לא ניתן להפקיר אותם"
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אורלי בר לב )

3 צפייה בגלריה
עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, נכנסה בכלוב שהתרומם מעל כביש בגין
עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, נכנסה בכלוב שהתרומם מעל כביש בגין
עינב צנגאוקר בהפגנה: "לא ניתן להם לטרפד"
(צילום: יובל חן)
צנגאוקר מסרה כי "הערב התרוממתי בכלוב חמישה מטרים כי כולנו שבויים של נתניהו וסינאוור. הדבר מאוד פשוט: יש עסקה על השולחן שיכולה להציל חיים ואת כולנו. אני רוצה את מתן בבית, אני רוצה את כל החטופים בבית עכשיו. אני רוצה להגיד לנתניהו: המפתחות לכלוב הזה ולכלובים אחרים בידיים שלך. תשעה חודשים אתם מפקירים את החטופים. נתניהו, מספיק לגרור רגליים. אנחנו רוצים אותם בבית וזה תלוי רק בך. תחזיר אותם הביתה".
במהלך ההפגנה באזור שער בגין צעדו מפגינים וחסמו כבישים, ובהם את צומת הרחובות אבן גבירול ודוד המלך. במקביל, צעדו בירושלים אלפים מגן סאקר עד לרחוב עזה, והגיעו סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי הפגנה במקום הצליחו כמה מהמוחים לעבור מחסומים של המשטרה, ונכנסו לאזור הסטרילי ברחוב עזה.
אלפים הגיעו גם לשורת מוקדים ברחבי הארץ, וביניהם חיפה, בנימינה, צומת כרכור וצומת מסמיה. כמו כן, מאות מוחים חסמו את כביש 4 לשני הכיוונים בצומת העוגן שבעמק חפר. מאות הגיעו גם לכיכר ספר (כיכר החטופים) בחיפה כשבידיהם דגלי ישראל. הם צעקו בין היתר "אנחנו לא נפקיר אותם" ו"עסקה עכשיו", חסמו כבישים לסירוגין וצעדו בין רכבים. מפגינים חסמו גם את כביש 90 בצומת יטבתה שבערבה, ואחרים מחו בצומת נווה איתמר בכביש 57 שבכניסה לנתניה, סמוך לביתו של ח"כ אלי דלל.