2 צפייה בגלריה
סופיאן פחרי עבדו
סופיאן פחרי עבדו
סופיאן פחרי עבדו
משרד הפנים הוציא היום (ב') 11 צווי איסור יציאה מהארץ למשך כשלושה שבועות לפעילי חמאס ואסירים ביטחוניים משוחררים תושבי מזרח ירושלים. הרקע למהלך הוא ככל הנראה מידע מודיעיני שהגיע למערכת הביטחון על פעילות מתוכננת מחוץ לגבולות המדינה, ועל פי השרה איילת שקד, היא השתכנעה שיציאתם לחו"ל תפגע בביטחון ישראל.
אחד מה-11 שהמשטרה הגישה להם את הצווים הוא סופיאן פחרי עבדו מג'בל מוכבר, איש חמאס שבין השאר תכנן לפני כשני עשורים הרעלה המונית של אורחים במסעדה במערב העיר, וריצה במצטבר כ-16 שנות מאסר. הצו כרגע הוא רק עד 12 בינואר, אך במסמך שהוגש לפחרי עבדו צוין שהשרה שוקלת להאריך את תוקפו עד דצמבר 2022.
הצו שהוגש לסופיאן פחרי עבדו:
פחרי עבדו הורשע בחברות בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה, קשירת קשר לביצוע פשע וקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. ב-2002 הוא החליט לבצע פיגוע התאבדות כנקמה על חיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה דאז, סאלח שחאדה, במהלך האינתיפאדה השנייה.
פחרי עבדו יצר קשר עם פעיל צבאי של חמאס וזה הציע לו לבצע קודם פיגוע הרעלה במסעדה. הוא נענה, קיבל הנחיות להכנת רעל ויצר עם קשר עם שני תושבי מזרח העיר, אחד מהם טבח ב"קפה רימון" בירושלים. הם נעצרו על ידי ידי כוחות הביטחון זמן קצר לפני שהספיקו לבצע את הפיגוע.
על העבירות הללו ריצה פחרי עבדו 14 שנות מאסר. חמישה ימים לאחר שחרורו ב-2016 הוא נעצר שוב באשמת הסתה לאלימות וריצה שנתיים נוספות.