משתמשים דיווחו הערב (שישי) על תקלה נרחבת בוואטסאפ ובפייסבוק. בין השאר דווח במייל האדום של ynet כי לא ניתן לשלוח סרטונים והודעות קוליות בוואטסאפ. כעבור כשעה וחצי נראה כי התקלה תוקנה ברובה.
אתר "Downdetector" דיווח כי אלפי בני אדם הושפעו מהתקלה - שהופיעה גם באפליקציית אינסטגרם. לפי האתר, יותר מ-8,000 משתמשים דיווחו על תקלה בגישה לפייסבוק ו-3,000 דיווחו על תקלה באינסטגרם. באתר דיווחו לפחות 2,200 משתמשים כי הם חווים תקלה בוואטסאפ.
בחברת מטא הודיעו על תקלה בכלי ה-Ads Manager, שמשמש ליצירה ורכישה של מודעות בפייסבוק. "צוותי ההנדסה שלנו מודעים לתקלה ופועלים לפתרון במהירות האפשרית", מסרה החברה - שמפעילה את הפלטפורמות הפופולריות. דובר מטעם מטא אמר כי "אנחנו מודעים שאנשים חווים קשיים בגישה למוצרים שלנו. אנחנו פועלים להשיב דברים לסדרם ומתנצלים על חוסר הנוחות".
3 צפייה בגלריה
תקלה טכנית בוואטסאפ
תקלה טכנית בוואטסאפ
(צילום מסך )
וואטסאפ היא אחת מפלטפורמות המסרים המיידיים הגדולות ביותר בעולם, ועל כן תקלה בשירותיה גורמת ללא מעט פגיעה במשתמשים. בפלטפורמה משתמשים כ-2 מיליארד בני אדם מידי חודש.
התקלה האחרונה בוואטסאפ זוהתה בחודש אוקטובר האחרון. אז נרשמה תקלה של שעתיים שבמסגרתה משתמשים לא יכולים היו לשלוח הודעות כלל. בחברת מטא, שמפעילה את וואטסאפ, לא פירטו אז מה היה מקור התקלה.
שנה לפני כן התרחשה תקלת ענק בפלטפורמות של חברת מטא. התקלה החלה סמוך לשעה 18:30 באותו יום, ונפתרה לאחר חצות. בחברה הסבירו אז כי הסיבה לקריסה, שהייתה הארוכה ביותר מאז 2008, הייתה שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים שמתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות - מה שגרם לעצירת השירותים שלנו", אמרו אז בחברה.