מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, הודיע הערב (שני) על החלטתו למנות את ניצב-משנה ע' לתפקיד מפקד ימ"מ, לאחר שבחן לתפקיד ארבעה קצינים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיבל את המלצתו ואישר את המינוי, ובחודש הבא צפוי ע' לעלות לדרגת תת-ניצב.
1 צפייה בגלריה
yk13656005
yk13656005
נצ"מ ע'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
״בשבילי זו שליחות לעם ישראל. אעשה הכל לחזק את חוסנה של המדינה״, הוא אמר ל-ynet לאחר שהתבשר על המינוי. ניצב המשנה ע' (52), נשוי ואב לשלושה, משרת במשטרה זה כ-30 שנה במגוון תפקידים מבצעיים בימ"מ, לרבות סגן מפקד היחידה אליה התגייס בשנת 1995. בהמשך שימש גם כמפקד יחידת הגדעונים בלהב 433 וכן כמפקד יחידת מצדה. "מדובר בלוחם ומפקד עתיר ניסיון פיקודי ומבצעי, שמוכשר ובשל לתפקיד המשמעותי", נמסר מהמשטרה.
בין השנים 2014-2012 הוא הושאל לשב"ס, שם שימש כאמור כמפקד יחידת מצדה, היחידה המיוחדת להשתלטות על אסירים ביטחוניים. לאחר מכן שב לשרת בימ"מ עד לשנת 2022, ובימיו כמפקד פלוגה אף פיקד על חיסול המחבלים שחטפו את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. לפני כשנתיים מונה למפקד יחידה 33 (הגדעונים). בתפקיד זה הוביל ע' עשרות מבצעים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרתם עצרה היחידה חשודים ונאשמים בפשעים חמורים - בהם רצח - שנמלטו לשטחי הרשות הפלסטינית.
ביום מתקפת הפתע של חמאס הוא נלחם לצד צוותו בעוטף מול מאות מחבלים שפלשו לישראל. הוא סיפר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" על השעות המתוחות וההבנה שנכנסנו למלחמה קשה. "הייתי 28 שנים בימ"מ, בתפקיד האחרון שירתי כסגן מפקד הימ"מ. 7 באוקטובר לא הפתיע אותי. העיתוי ומסות המחבלים כן, אבל לא מה שנעשה שם. ידעתי שהם יחצו את הגדר, יגיעו ליישובים הראשונים, אחר כך לאזור שדרות ונתיבות, ומאוד חששתי ששלב ד' יתממש והם יצליחו לצאת לערים הגדולות.
"אני הכרתי תרחיש ייחוס כזה, אבל לא בעוצמות האלה. חשבנו על שניים שלושה יישובים שהמחבלים יחדרו אליהם ונתמודד עם 30-20 מחבלים בכל יישוב. הכמויות האדירות האלה, כולל בבסיסים הצבאיים, זה לא היה בתרחיש הייחוס שלנו. גם כשהתאמנו לתרחישי קיצון, לא חשבנו שזה יקרה. אם כל היחידות המשטרתיות לא היו מגיעות בכזו מהירות ובולמות את הצמתים המרכזיים, המחבלים היו מגיעים למרכז הארץ", אמר.
באחד החילוצים אף הצילו חברי היחידה בפיקודו אישה בהריון מתקדם, ששהתה בממ"ד יחד עם בעלה ובתם התינוקת בשעה שבביתם הסתובבו חמישה מחבלים: "הגענו לבית שלו, זיהינו את המקום וראינו שהשב"כ עוד מתנהל מול המחבלים בסוג של משא ומתן שלא הצליח. ביקשנו מהבעל שהיה בממ"ד שיתפוס את דלת הממ"ד כדי שנוכל להשליך רימון רסס. הרגנו שני מחבלים ותפסנו שלושה מחבלים חיים". כמעט חודשיים לאחר מכן זכו ע' וחברי היחידה להיפגש עם בני המשפחה - וגם עם התינוק החדש שנולד.