3 צפייה בגלריה
אבי מעוז ובנימין נתניהו
אבי מעוז ובנימין נתניהו
יקבל תקציב לרשות שבראשה יעמוד, ויחזור לשולחן הממשלה. נתניהו ומעוז לאחר חתימה על ההסכם הקואליציוני
(צילום: יח"צ)
אבי מעוז חוזר לשולחן הממשלה - ואיתו הניסיון לפגיעה בתוכניות החיצוניות של משרד החינוך: הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את מינויו של יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, ובהצעת החלטה שהועברה הוצג פירוט ייעוד התקציב שאושר ל"רשות לזהות לאומית-יהודית" במשרד ראש הממשלה, שבראשה יעמוד מעוז. עיינו כאן בהצעת ההחלטה.
לפי ההצעה, חיזוק הזהות הלאומית-יהודית "יבוצע באמצעות פרויקטים שונים, לרבות מחקרים, תמיכות, מלגות, מיזמים משותפים ופעולות בקרב ציבורים שונים, ובכלל זאת לבני נוער ומבוגרים, לבעלי צרכים מיוחדים ואוכלוסיות נוספות".
3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה נועם
ישיבת סיעה נועם
אבי מעוז
(צילום: שלו שלום)
סעיף אחר, שצפוי לעורר סערה, מעניק תקציב ל"פיתוח והקמה של מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור, ובלבד שהדבר לא יפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך. מערכת זו תפותח על ידי הרשות לזהות לאומית יהודית ותהיה מערכת נפרדת מהמערכות של משרד החינוך. ככל שיתבקש מידע ממשרד החינוך, זה יועבר על פי שיקול דעתו".
בנוסף, נכתב כי יוענקו "סיוע ותמיכה במוסדות החינוך בתחום הזהות הלאומית-יהודית, בתיאום עם שר החינוך ובהסכמתו", וכן "פרסום לציבור הרחב בנושאי העמקת הזהות הלאומית-יהודית וחיזוקה". בהצעת ההחלטה, שהחתום עליה כמגיש ההצעה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, נכתב כי שר החינוך יואב קיש מסכים לה.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מבהיר אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד, מדובר במהלך של שקיפות".
מעוז במליאת הכנסת: "כואב לי על מי שחי ופועל באופן מנוגד לתורה"
(צילום: ערוץ הכנסת)

3 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
"אבי מעוז, אתה ברשימה השחורה שלנו". הפגנה מחוץ לכנסת ביום הקמת הממשלה
(צילום: עמית שאבי)
חזרתו של מעוז לממשלה, שלושה חודשים אחרי התפטרותו, מתאפשרת לאחר ההחלטה שמבהירה כי בתקציב המדינה שאושר השבוע במליאת הכנסת יוקצו 120 מיליון שקל לרשות לזהות לאומית יהודית ב-2023 ועוד 165 מיליון שקל ב-2024. מדובר בהחלטה שדורשת את אישור הממשלה, והיא תובא להצבעה היום.
מעוז התבטא בעבר נגד קהילת הלהט"ב ובעד שינוי הסטטוס-קוו הדתי בישראל, והכוונה להעביר את הסמכויות אליו הובילה למחאה רחבה מצד ראשי רשויות - שטענו כי לא ישתפו פעולה עם היחידה תחתיו.
בנובמבר בשנה שעברה אמר מעוז, בין היתר, כי יפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים, שאותו כינה "מצעד תועבה זנותי בפרהסיה". עוד נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי מפלגתו של מעוז ריכזה שמות של הומואים ולסביות בולטים העובדים בעולם התקשורת, במה שכונה רשימות סימון הלהט"ב.
פורסם לראשונה: 22:51, 27.05.23