לוחם שיורה על גלגל משאית של פלסטיני ליד חברון, חייל שמשפיל מול המצלמה עצור פלסטיני כפות ולוחם שמכה את חברו לאור יום במהלך המבצע בג'נין: שלושה סרטונים נפרדים שהועלו לרשת בימים האחרונים מעוררים מבוכה בצבא, אחרי תקופה שבה חלה ירידה במספר הסרטונים שבהם נראים חיילים מתעמרים בפלסטינים בעזה או ביהודה ושומרון.
הסרטונים הוויראליים שהביכו את צה"ל

1 צפייה בגלריה
הסרטונים הויראליים שהביכו את צה"ל
הסרטונים הויראליים שהביכו את צה"ל
פגיעה בנהג משאית, השפלת עציר
בסרטון הראשון נראה חייל רעול פנים בתוך מבנה דורש מפלסטיני עצור וכפות באזיקים, עם כיסוי לעיניו, לחזור אחריו על בית משיר עם קריאות "להגדלת והרחבת בית רבנו ובית משיח". החייל גם תיעד זאת בטלפון הנייד שלו. מהצבא נמסר בתגובה: "התנהגות החייל בסרטון חמורה מאוד ואינה עומדת בקנה אחד עם ערכי צה"ל ופקודות הצבא. האירוע בבדיקה ויטופל בהתאם".
בסרטון השני, שצולם ככל הנראה הבוקר (רביעי) ליד חברון, נראים לוחם ולוחמת בודקים משאית פלסטינית. החייל תועד דורש מהנהג לצאת מהמשאית, תוך כדי הטחת קללות לעברו והלימת נשקו בדלת הקבינה. בהמשך תועד החייל יורה כדור לעבר גלגל המשאית. הנהג לא נעתר לדרישת החייל לצאת מהמשאית, אך גם לא נראה מאיים עליו או על החיילת בשום שלב.
בנוגע לסרטון המשאית נמסר מצה"ל: "האירוע הנראה בסרטון חמור וחורג מהפקודות המבצעיות. האירוע מתוחקר על ידי המפקדים. הלוחם הושעה מפעילות עד לסיום התחקיר בנושא, ובהתאם לממצאים יישקל המשך שירותו".
בסרטון השלישי, ויוצא הדופן, נראה לוחם צה"ל שוכב על צד הכביש בגזרת ג'נין במהלך המבצע הגדול של צה"ל בימים האחרונים בצפון שומרון בזמן שלוחם אחר מכה אותו פיזית. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטון: "התנהגות הלוחמים בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמי צה"ל במהלך פעילות מבצעית. האירוע יתוחקר".