ריאיון עם עמיחי אליהו, שר המורשת, עוצמה יהודית
(צילום: משי בן עמי, טל אזולאי)

ברקע המצב הביטחוני המתוח, ולאחר שהאשים אתמול "בכירים במערכת הביטחון" במרד, שר המורשת עמיחי אליהו אמר הבוקר (יום שני) לאולפן ynet כי "יש במדינה עוד גופים וכוחות שמתנהלים בצורה עצמאית לפעמים, ושבויים בשלושה עשורים של מדיניות הכלה. לכן אנחנו לא יכולים להתקדם עם התיקונים שלנו, כשהצבא נמצא בתפיסה שחינכו אותו אליה במשך כל כך הרבה זמן. חלק מהמערכות לא מיישרות קו, זה גירעון דמוקרטי". על האזהרות מכך שעלייה להר הבית תבעיר את השטח, אמר: "הבטיחו לנו גם שנמות מקורונה".
השר אליהו אמר אתמול כי ה"מרד" של אותם בכירים פוגע במאמצי הממשלה לדאוג לביטחון, ברקע ההסלמה הנוכחית, וציין כי "כמובן שאם יש מקום לתקן אנחנו חייבים לתקן. אסור למדינה הזו להיות בשבי של קציני אוסלו". היום הוא חזר על תפיסתו זו כי "צריך לשנות את התפיסה בתוך המשטרה ובצבא, אחרי שלושה עשורים של קצינים שגדלו על תפיסה של הכלה. צריך תהליך של חינוך כדי לעבור לתפיסה יותר התקפית".
השר דחה גם את הטענה שהממשלה אחראית להסלמה הנוכחית: "הרפיון הזה תלוי במי שהביא לפה את המחבלים, גירש אותנו מעזה, עלה עלינו עם סוסים בעמונה ומי שנתן כסף לאויבי ישראל בפרוטקשן. הוא אשם בהסלמה הזו".
עוד אמר אליהו כי "בסופו של דבר הדמוקרטיה פירושה הוא שהגופים הרלוונטיים מבצעים את ההוראות של הרג המדיני. אם נגיע למצב שבו זה לא יקרה, ולגופים יתאפשר להחליט מהי המדיניות על דעת עצמם, אז אנחנו יוצרים בעיה דמוקרטית, שלא נאמר מרד".
1 צפייה בגלריה
ציוץ של עמיחי אליהו
ציוץ של עמיחי אליהו
ציוץ של עמיחי אליהו
(מתוך טוויטר)
השר הוסיף: "כשהרמטכ"ל נתקל מול הכלה של סרבנות בחיל האוויר, אז אנחנו נתקלים בסופו של דבר בסוג של מרד. ההכלה הזו של הסרבנות היא בסופו של דבר הכלה של מרד. כשמגיע הפרקליט הצבאי ומאפשר לחיילים להפגין נגד הממשלה זו מתכונת מרד, זו קריאה למרד".
בהמשך השר אליהו פטר את הטענות כי המשך עליית יהודים להר הבית ב-10 הימים הקרובים תוביל להבערת השטח. "זה לא הולך לקרות. אמרו לנו גם שהמזרח התיכון יבער כשנעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, שנחיל ריבונות על הגולן. יש פה כל כך הרבה הבטחות, שאנחנו נמות בקורונה וכל מיני דברים שמפחידים אותנו. כשצדקת הדרך שלנו ברורה, אז אנשים מתחילים להבין אותנו. ההפגנה באביתר למשל היא בפועל זו שיוצרת משילות ופוגעת בפועל ביכולת של הטרוריסטים לפעול, אל למול ההפגנות בקפלן שהן הפגנות מחאה".