ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הלילה (ראשון) התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב, בהשתתפות שרים ובכירי מערכת הביטחון, על רקע ההיערכות למתקפה אפשרית של חיזבאללה ביממה הקרובה. באופן חריג, לדיון הוזמן גם השר איתמר בן גביר, שבדרך כלל לא מוזמן לדיונים המצומצמים, לצד השר בצלאל סמוטריץ' - שלאחרונה החל להיות מזומן אליהם.
2 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי
גלנט והלוי, הערב
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ההתייעצויות המצומצמות שמכנס נתניהו מחליפות בחודשים האחרונים את "קבינט המלחמה" שהיה מתכנס בימים שבני גנץ וגדי איזנקוט היו חברים בממשלה. עד כה, נתניהו נמנע מלהזמין אליהן את בן גביר, שחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הגדול, מכיוון שחשד בו בהדלפות. בעבר, ראש הממשלה אף תקף את השר לביטחון לאומי בפומבי, ואמר כי כדי להשתתף בישיבות הללו עליו להוכיח שהוא "לא מדליף סודות מדינה". יו"ר ש"ס אריה דרעי אף הטיל וטו על צירוף של בן גביר לפורום הזה, גם במחיר הפלת "חוק הרבנים המרוכך". בן גביר, מנגד, דרש להיכנס לפורום המצומצם, ואף החרים הצבעות במליאה ואיים לפרוש מהקואליציה לאור הסירוב לצרפו.
לא ברור מה גרם לנתניהו לשנות את המדיניות הזו אמש. דרעי, נציין, לא משתתף בדיון בקריה, אך גם לדיונים קודמים שבהם לא השתתף לא זומן בן גביר. בנוסף, ההסלמה בצפון אמנם דרמטית, אך באירועים דרמטיים אחרים שהתרחשו בחודשים האחרונים - כמו למשל אחרי חיסול פואד שוכר ואיסמעיל הנייה - נמנע נתניהו מלזמן את בן גביר לפורום המצומצם. ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא הוויתור של גדעון סער על המינוי לשר ביטחון, אחרי שמטרת צירופו לממשלה הייתה בין השאר לפגוע בכוחו של בן גביר. סברה אחרת היא רצון "לצופף שורות", לקראת ימים שצפויים להיות גורליים באשר לשינוי המצב בצפון, ורצון של נתניהו שכל המפלגות יעמדו מאחורי מדיניות הממשלה.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "כמו שאמרנו כל הזמן - אין פורום ביטחוני מצומצם חדש. שרים שונים מוזמנים להתייעצויות בהתאם לרלוונטיות".
מוקדם יותר אתמול, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
פורסם לראשונה: 23:48, 21.09.24