6 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה מבצעים סריקות נרחבות לאיתור האסירים שנמלטו מהכלא
כוחות המשטרה מבצעים סריקות נרחבות לאיתור האסירים שנמלטו מהכלא
מחסום שהוקם במסגרת המצוד אחר המחבלים שנמלטו מהכלא
(צילום: דוברות המשטרה)

נמשך המצוד אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע

לאורך ראש השנה המשיכו כוחות הביטחון ללא הצלחה במצוד הנרחב אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ערב החג. המשטרה פרסה בימים האחרונים עשרות מחסומים ומאות ניידות ערכו סריקות, בעיקר בצפון הארץ.
הלילה פעלו צה"ל ושב"כ בכפרים באזור ג'נין ועצרו לחקירה חלק מקרובי האסירים הבורחים. חלק מהעצורים שוחררו כבר בשעות הבוקר. בהמשך התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בכפר עראבה שברשות הפלסטינית.
חיפוש משטרתי אחר המחבלים ליד מסגד בכפר נאעורה
(צילום: אסף מגל)

ביישובים הערביים בישראל מורגשת נוכחות משטרתית ערה. בבקה אל גרבייה הוקם מחסום משטרתי בכניסה לעיר, וכל רכב נבדק. גם ביישובים נוספים, שניתן לעבור דרכם לרשות הפלסטינית, המצב דומה. ההערכה במערכת הביטחון היא שלפחות חלק מהמחבלים מסתתרים בישראל, ובשלב זה הם מתמקדים במנוסה ולא בניסיון להוציא לפועל פיגוע.
אמש נעצרו שלושה חשודים באחד הכפרים באזור עפולה, ולפי תושבים שם ייתכן שהם מכרו אוכל למחבלים. כוחות משטרה גדולים נראו בכמה כפרים באזור, ובאחד מהם השוטרים נכנסו למסגד ולקחו משם צילומים ממצלמות האבטחה. בין היתר נבדק החשד שהמחבלים החליפו בגדים במסגד, ואולי אף התקלחו שם.

התפרעויות בבתי הכלא, אסירים מתנגדים להעברתם

נראה כי בריחת האסירים מכלא גלבוע הפיחה רוח מרדנית בקרב האסירים הביטחוניים. אסירי הג'יהאד האיסלאמי בכלא קציעות ובכלא רמון התפרעו היום בעקבות ההחלטה לפזרם בין בתי כלא ואגפים שונים. האסירים בקציעות התעמתו עם אנשי שב"ס ואף שרפו כמה מתאי המאסר באגף שבו הם כלואים. גורם בכיר בשב"ס אמר כי שבעה מתוך 12 התאים באגף 6 הוצתו. לדברי הבכיר בשב"ס, במקביל לתקרית בקציעות, אסירים בכלא מגידו סירבו לחזור לתאים מזמן הטיול שלהם. גם בבית הסוהר רמון פרצה שריפה בשני תאים בשני אגפים שונים.
6 צפייה בגלריה
תאים שהועלו באש בכלא קציעות
תאים שהועלו באש בכלא קציעות
תאים שהוצתו בכלא קציעות
מוקדם יותר עשרות אסירי הג'יהאד האיסלאמי שכלואים בכלא עופר איימו שיפעלו באלימות אם ינסו לפנותם, ובשב"ס נמנעו מלפזרם. עם זאת, בשב"ס אמרו כי האסירים שהתנגדו נלקחו לתאי ענישה ויישפטו בדין משמעתי.

בתגובה על בלוני תבערה: חיל האוויר תקף בעזה בערב החג

בערב החג פרצו שלוש שריפות קוצים באזור קיבוץ ניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב. חוקר שריפות של שירותי הכיבוי קבע כי הן פרצו בגלל בלוני תבערה.
תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה''ל)

בתגובה תקף צה"ל מעט לפני חצות מטרות של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו הלילה אתר לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, וכן מתחם צבאי בחאן יונס בו ממוקם מפעל בטון המשמש לבניית מנהרות טרור".

עומסים כבדים במתחמי בדיקות הקורונה

מתחמי בדיקות הקורונה פעלו בחג במתכונת מצומצמת, מה שגרם לעומסים כבדים ותורים ארוכים. אזרים שהגיעו להיבדק המתינו לעתים כמה שעות. במקרים רבים מדובר בהורים שהגיעו עם הילדים כדי שיוכלו להיכנס למקומות בילוי, או ילדים שנשלחו לבידוד בגלל שנחשפו לחולה מאומת בכיתה או בגן.
6 צפייה בגלריה
עומסים במתחמי בדיקות קורונה
עומסים במתחמי בדיקות קורונה
עומסים במתחמי בדיקות הקורונה
(צילום: Ameer Joe Sbait, ליהי קרופניק, שחר גולדשטיין)
עומס במתחמי בדיקות קורונה ברחבי הארץ
(צילום: ליהי קרופניק, שחר גודלשטיין, רענן בן צור, חיים גולדיטש, ליאור אל חי )

יממה של טביעות קטלניות

הגלים בים התיכון גבוהים ומסוכנים - ומאז ערב החג טבעו למוות בחופים שלושה בני אדם. בלילה שבין יום שני לשלישי טבע למוות גבר כבן 40 בחוף הילטון בתל אביב. כעבור שעות בודדות מת בטביעה גבר כבן 50 בחוף המרפסת בבת ים. אמש טבע למוות גבר בשנות ה-30 לחייו בחוף לא מוכרז סמוך למכמורת, יחד איתו טבע צעיר בשנות ה-20 לחייו ופונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה.
6 צפייה בגלריה
גבר כבן 40 טבע בחוף הילטון בתל אביב
גבר כבן 40 טבע בחוף הילטון בתל אביב
זירת הטביעה בחוף הילטון בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"ממשלת שריעה" באפגניסטן, מפגינים פוזרו בירי ובמכות

הטליבאן חשף אמש את ממשלתו החדשה, יום אחד לאחר שהכריז על כיבושה המוחלט של אפגניסטן. הממשלה החדשה מורכבת כצפוי מגברים בלבד, אולם בניגוד להכרזותיו של ארגון הטרור ולפיהן יפעל להכליל בה נציגים מכלל המגזרים באוכלוסייה האפגנית, מי שמונו לעמדות הכוח מגיעים כמעט כולם מהמעגל הפנימי והבכיר ביותר בטליבאן. בהודעתו טען הטליבאן כי יכבד את זכויות המיעוטים ואת זכויותיהם של כל תושבי אפגניסטן, "תחת השריעה".
הטאליבן מפזר מפגינים בקאבול בירי ואלימות
(צילום: רויטרס)

ההכרזה על ממשלת הטליבאן הגיעה שעות אחדות לאחר פיזור אלים של הפגנה גדולה נגד הארגון ברחובות קאבול, שבה השתתפו לפי דיווחים שונים מאות בני אדם ואולי אף אלפים - בהם נשים רבות. לדברי כתבים שהיו במקום, חלק מהמפגינים קראו "מוות לטליבאן" ו"תחי ההתנגדות".

נבחרת ישראל הובסה 0:5 בדנמרק

דנמרק הייתה גדולה בכמה מידות על נבחרת ישראל, שחזרה מהפארקן עם 5:0 כואב, במשחק שפתח את הסיבוב השני של משחקי מוקדמות המונדיאל בבית 6. אחרי שישה משחקים לכחולים-לבנים יש 10 נקודות, לעומת 11 של נבחרת סקוטלנד מולה תשחק ישראל במשחק הבא.
6 צפייה בגלריה
הנבחרת מאוכזבת, הדנים חוגגים
הנבחרת מאוכזבת, הדנים חוגגים
הנבחרת מאוכזבת, הדנים חוגגים
(צילום: רויטרס)
חלוץ הנבחרת ערן זהבי אמר בסיום: "אני ציפיתי לעשות מעבר מול דנמרק, ככה האמנתי, אבל זה לא קרה. הם היו יותר טובים מאיתנו בפיזיות, במהירות, בטקטיקה, בטכניקה, בניצול מצבים, בכל דבר. הפסדנו, אבל מסתכלים קדימה לאוקטובר, צריך לקחת את הדברים החיוביים מהמשחק". התבוסה חיזקה את ההחלטה העקרונית שלפיה ווילי רוטנשטיינר לא ימשיך לקמפיין הבא כמאמן הנבחרת.