2 צפייה בגלריה
הוסטל בית דפנה, חולון
הוסטל בית דפנה, חולון
הוסטל בית דפנה בחולון, הערב
( צילום: דנה קופל)
אירוע חריג וטרגי בהוסטל לבעלי מוגבלויות בחולון: משרד הרווחה הודיע הערב (שני) כי שלושה מהדיירים במעון "בית דפנה" בעיר מתו לאחר שלפי חשד ראשוני סבלו מהרעלת מזון. המשטרה לא קיבלה דיווח על המקרה, ולכן טרם נפתחה חקירה. ארבעה מהדיירים שחשו ברע מאושפזים במצב יציב בבית החולים וולפסון בחולון.
בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים במעון, שמופעל על ידי רשת בית אקשטיין, לחוש ברע וסבלו משלשולים. בעקבות כך ערכה רופאת המעון בדיקה של הדיירים. הצוות הרפואי לקח מדדים מאחת הדיירים, בעלת רקע רפואי מורכב, וזמן קצר לאחר מכן היא איבדה את הכרתה. צוות של מד"א שהוזעק למקום בליווי המשטרה ניסה לבצע בה ניסיונות החייאה שלא צלחו ונקבע מותה.
במקביל, פונו שלושה דיירים נוספים לבית החולים וולפסון - והבוקר נפטרו שניים מהם, שסבלו ממחלות רקע קשות. מלבד השניים שמצבם יציב, אושפזו כאמור הערב עוד שני דיירים במצב יציב. נסיבות האירוע נמצאות עדיין בבדיקת משרד הבריאות, לרבות בדיקת החשד הראשוני של זיהום במזון. בהוראת משרדי הבריאות והרווחה נסגר המטבח עד לסיום הבדיקה.
2 צפייה בגלריה
הוסטל בית דפנה, חולון
הוסטל בית דפנה, חולון
המטבח נסגר
( צילום: דנה קופל)
עוד נמסר כי מנהלת המעון דיווחה לפיקוח שעדכן את הרופאה הראשית של משרד הרווחה - שמיד לאחר מכן דיווחה בתורה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות. צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה.
כמו כן, בהנחיית מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הגיע למעון צוות מקצועי של המשרד על מנת לסייע לצוות המקצועי בטיפול בדיירים. הצוות ימשיך ללוות את המעון עד לתיקון הליקויים ולסיום הבדיקה של משרד הבריאות. עוד הנחתה מנכ"לית המשרד על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון.
במקביל הנחה משרד הרווחה את בית אקשטיין לתגבר את צוות המעון במטפלים ובאחות נוספת ורכזת מטעם המעון מלווה את משפחות המאושפזים בבתי החולים.
אחרי הדיווח של משרד הרווחה על המקרים, הגיעו אנשי משרד הבריאות לביקור במעון ביום ראשון בבוקר. הם גילו ליקויים חמורים במטבח והחליטו על סגירתו המיידית. חקירת משרד הבריאות מתמקדת כעת בבירור נסיבות האירוע, כשהחשד העיקרי הוא הרעלת מזון.
ממעון בית דפנה נמסר בתגובה: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי, נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".