בצל ההפגנה הסוערת אמש (שבת) בתל אביב נערכים בגופי המחאה נגד הממשלה לשבוע חדש. המחאה המרכזית השבוע צפויה להתקיים בבוקר יום שלישי, אז חברי קבוצת המחאה "מצילים את ישראל" יחלו ביום שיבוש בכבישי ישראל בשעות העומס.
שקמה ברסלר על יום המחאות
(צילום: מצילים את ישראל )

2 צפייה בגלריה
מחאת נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה,  תל אביב
מחאת נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה,  תל אביב
מפגינים נגד הממשלה בתל אביב. אתמול
(צילום: דנה קופל)
שיירת נהגים בדרכם לירושלים, במטרה לשבש את התנועה
(צילום: ELAN, נעמה זאבי ריבלין, עמיר טרקל, אביב אטלס)

על פי התכנון, המוחים יצאו ל"מסע להחזרת המנדט לעם", במהלכו אזרחים ואזרחיות ייצאו ממספר נקודות בארץ לנסיעה במהירות המינימלית המותרת בחוק, בדומה למאות המכוניות שיצאו בשבוע שעבר לנסיעה איטית לירושלים. הנהגים ינועו במעגלים בלי יעד מוגדר, וישבשו את התנועה בכבישים בין השעות 08:00 ל-10:00.
ממידע שהגיע לידי ynet עולה כי בצפון הארץ תצא שיירה מעכו לכיוון עין המפרץ, כאשר בדרך היא תעבור גם בצומת נהריה. השיירה תיסע כאמור במהירות מינימלית ובצורה מעגלית. כמו כן, באזור הגליל המערבי ינהגו מוחים באזור חורפיש ועכו, ואף באזור קדרים ועכו.
גם ממרכז הקונגרסים בחיפה תצא שיירה דומה, והיא תמשיך בנסיעה למחלף אור עקיבא - ובחזרה. השיירה מיקנעם תעבור דרך צומת פורטיס ותתקדם עד למחלף קיסריה, ובשלב זה מנסים בקבוצת המחאה לארגן שיירות נוספות גם באזור כרכור וזיכרון יעקב.
באזור השרון מתוכננות שיירות בין מחלף ינאי בנתניה למחלף אולגה ומחלף פולג, בין בצרה דרך צומת בית ליד ועד צומת מורשה ובכביש 4 תחל שיירה ברמת השרון שתתקדם לאזור מחלף מסובים - וחוזר חלילה.
2 צפייה בגלריה
מחאת נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה,  תל אביב
מחאת נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה,  תל אביב
(צילום: דנה קופל)
המחאה אמש בתל אביב
(צילום: ליאור שרון)

באזור בקעת אונו יצאו נהגים עם שיירה שאמורה לחלוף בין היתר באור יהודה, בני עטרות ומחלף קיבוץ גלויות, ובמודיעין מתכננים שיירה לכיוון מחלף גנות, מחלף עין הקורא ומחלף ענבה. על פי ההערכות של המארגנים גם בנגב יהיו מספר שיירות מחאה, אך עד כה נקבעה שיירה אחת בלבד, שתעבור בין צומת פארן לצומת הערבה.
שקמה ברסלר, ממנהיגי המחאה, אמרה: "ביום שלישי בשמונה בבוקר אנחנו ממשיכים במסע להחזרת המנדט לעם. גנץ וגלנט אמרו לנו בצורה הכי ברורה שיש, החלטות בקבינט בזמן מלחמה מתקבלות משיקולים אישיים של נתניהו. התחקיר על מירי רגב הראה בצורה הכי ברורה שיש, משרדי הממשלה מתנהלים על פי אינטרסים אישיים של השרים.
"זה תמצית של שלטונו הרקוב והמסואב של נתניהו. הממשלה הזו מפקירה את החטופים, הממשלה הזו מפקירה את תושבי הצפון והעוטף, הממשלה הזו מובילה את ישראל להפסד במלחמה. המדינה של כולנו נמצאת קרוב לנקודת האל חזור, בואו נציל אותה ביחד".
על אף השיבוש הצפוי בכבישים בשעות העומס הדגישו המארגנים כי לא מדובר ביום שיבוש, אלא בצורת מאבק חדשה. לדבריהם, הפעולה נועדה להפוך ליום-יומית "עד שהמנדט יוחזר אל העם" והממשלה תכריז על הקדמת הבחירות. "הפקרת החטופים בעזה וניהול המלחמה הכושל לצד המפולת המדינית שבה ישראל נמצאת מביאים את אזרחי ואזרחיות המדינה למצב שבו הם נדרשים לגלות מנהיגות ולצאת לפעולות שיביאו את החזרת המנדט לעם.
"הריקבון המוחלט כפי שעולה בתחקיר נגד מירי רגב מבהיר את מה שאמרו גלנט, גנץ ואיזנקוט: מדינת ישראל מנוהלת לפי אינטרסים אישיים ולא על פי טובת המדינה. ישראל נמצאת רגע מנקודות האל חזור - ואזרחי המדינה הם אלה שנדרשים לפעול כדי להציל אותה. בשלישי נמשיך את המסע להחזרת המנדט לעם", נמסר מקבוצת המחאה.