1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר הר הבית
איתמר בן גביר הר הבית
איתמר בן-גביר הר הבית, אתמול
"שלושה מקומות אין אומות-העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולים הם בידכם, ואלו הם - מערת המכפלה ובית-המקדש וקבורתו של יוסף". את שלושת המקומות קנו אבותינו - אברהם, יעקב ודוד המלך - בכסף מלא. בית המקדש הראשון ניצב בגאון על הר הבית, אלף וחמש מאות שנה לפני שמוחמד נביאם של המוסלמים בכלל נולד. חשובות בהחלט האחריות הביטחונית והתבונה המדינית, אבל את זה צריך לדעת ולזכור. אנחנו היהודים לא אורחים בהר הבית, אנחנו בעלי הבית המקוריים.
אין עם שיש לו היסטוריה כזאת, אין עם שבמשך 3,000 שנה יש לו את אותה בירה. לא הייתה לנו בירה אחרת, והיא לא הייתה בירתו של שום עם אחר. לכן מגוחכת ומקוממת הביקורת על ישראל – גם בעקבות עלייתו אתמול (שלישי) של השר איתמר בן-גביר - שמתעלמת מהחיבור בן שלושת אלפי השנים בין עם ישראל לבין ירושלים והר הבית.
נפסדת במיוחד גישתה של ירדן, שבחוצפתה זימנה את השגריר שלנו לשיחת נזיפה. מי זה בית המלוכה הירדני? משפחה סעודית שמשלה מאות שנים בקודשי האסלאם בחג'אז - מכה ואל מדינה. המשפחה הובסה לפני מאה שנה כמעט על ידי משפחת אל-סעוד ונמלטה. הבריטים, שנעזרו בהם במלחמת העולם הראשונה נגד הטורקים, מצאו להם סידור עבודה והקימו את "ממלכת ירדן". המטרה הייתה שמירת רצף קרקעי לכיוון שדות הנפט בעיראק, ומשפחת המלוכה שחיה מצוין על חשבון משלם המסים הבריטי, שמרה להם על האינטרסים.
בהסכם השלום עם ירדן, נקבע כי יש להם מעמד בהר הבית. זאת הייתה איוולת. מה הקשר שלהם להר הבית? האם העובדה שהירדנים כבשו את מזרח ירושלים במלחמת העצמאות, החריבו את הרובע היהודי על בתי הכנסת שלו, ושלטו שם 19 שנים, מקנה להם איזושהי זכות? הקשרים הביטחוניים עם ירדן חשובים לישראל, אבל חשובים לירדן פי כמה. לנו זה עוזר מאוד, אבל להם זה מאפשר להתקיים. שלא לדבר על המים שלנו שמחזיקים אותם בחיים. אפשר היה לצפות לקצת יותר הכרת טובה גם בפומבי, ולכל הפחות לא לחטוף את כל הרפש שמוטח בנו משם.
המשימות העיקריות המוטלות על הממשלה, שעליהן היא תבחן, הן החזרת הביטחון האישי בכל מקום בארץ, אכיפת החוק על כולם והשבת הריבונות והמשילות: שנעלמו מחלקים רבים מידי של הארץ. אין מניעה שיהודים, חברי כנסת ושרים יעלו להר הבית, אבל זה לא תחליף לעבודה רצינית.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
מה שצריך זה טיפול בהשתלטות על חצי מיליון דונם של אדמות מדינה בנגב, גירוש עשרות אלפי שב"חיות, פוליגמיה, הונאת הביטוח הלאומי והעלמות מס בהיקף של מאות מיליונים, מעשי הרצח שלא נגמרים, שוד, גניבות והברחת סמים ואמל"ח, הטרדת נשים, אלימות ופחד ברחובות, הטירוף בכבישים, הטרור החקלאי, איסוף נשק לא חוקי שיכול לצייד צבא שלם, מגפת דמי חסות, הפקרות בערים המעורבות, השבת הכבוד לשוטרים לחוק ולמדינה. זאת העבודה ובזה צריך להתרכז.
אם הממשלה תעשה את עבודתה, החיים בארץ יהיו הרבה יותר טובים ובטוחים - חיים נורמליים. אז, גם ביקור בהר הבית לא יפתח את מהדורות החדשות. ולמה שיהיה בחדשות? במדינה חופשית כל אחד יכול ללכת לאן שהוא רוצה.
  • גלעד שרון הוא חבר מרכז הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il