שר הביטחון יואב גלנט משנה את הטון - ומסיר מהפרק את אפשרות ההסדרה בלבנון: בדיון ביטחוני סגור שהתקיים בצהריים (שני) בקריה בתל אביב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר גלנט: "כל הזמן דיברתי על הסלמה או הסדרה, אבל אין אפשרות להגיע להסדרה. יש רק אפשרות אחת - ללכת במלוא העוצמה ולהפעיל את כל הכוח הצבאי שלנו במטרה להחזיר את תושבי הצפון הביתה". הדברים נאמרו כשברקע הדיווחים על כוונת נתניהו להחליף את גלנט ביו"ר הימין הממלכתי גדעון סער.
4 צפייה בגלריה
ואב גלנט ו חסן נסראללה לבנון חיזבאללה
ואב גלנט ו חסן נסראללה לבנון חיזבאללה
(צילום: Al-Manar TV/Handout via REUTERS, פול פלאש 90)
גלנט עם הוכשטיין, הערב
(צילום: שירה קינן)

כמה שעות לאחר שדבריו של גלנט בדיון הסגור פורסם לראשונה ב-ynet, גלנט פרסם מסר פומבי דומה בתום מפגש שערך הערב עם עמוס הוכשטיין, שליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון. גלנט, כך מסרה לשכתו, הדגיש בפני הוכשטיין כי "האפשרות להסדרה חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס ומסרב לסיים את העימות, ולכן - הדרך היחידה שנותרה כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם, תהיה באמצעות פעולה צבאית".
הוכשטיין הזהיר מצדו בסדרת פגישות שקיים בארץ - גם עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא יצחק הרצוג - מהסכנות של עימות רחב מול חיזבאללה. האמריקנים מודאגים מהקריאות בתוך מערכת הביטחון למערכה בלבנון, ומקווים לשמור על העימות ב"גבולות" - כדי למנוע מלחמה כוללת. הוכשטיין הזהיר שעימות רחב יותר בלבנון עלול להתפתח לעימות אזורי רחב וממושך הרבה יותר. לדבריו, ארה"ב לא מאמינה שהרחבת העימות בלבנון תשיג את המטרה של החזרת תושבי הצפון לביתם.
ל-ynet נודע עוד כי הוכשטיין הבהיר לבני שיחו בישראל כי ארה"ב נותרה מחויבת להחלטה דיפלומטית עבור הגזרה הצפונית, בין אם במקביל להסכם הפסקת אש בעזה, או בפני עצמה. עם זאת, בישראל אומרים שהמאמצים הדיפלומטיים לא הניבו תוצאות עד כה - ושאין כוונה להמתין אלא לפעול בנחישות כדי לאפשר לתושבים לחזור לבתיהם לאחר "שינוי המאזן" בגבול הצפון - לשון שבה השתמש נתניהו בהצהרותיו בימים האחרונים.
נתניהו עצמו אמר בפגישה עם הוכשטיין כי ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארה"ב, אך "בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה".
4 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט בפגישה עם שליחו של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין
שר הביטחון גלנט בפגישה עם שליחו של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין
גלנט והוכשטיין. האמריקנים מנסים לשמור על העימות ב"גבולות"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון )
4 צפייה בגלריה
תקיפה בחולא בלבנון
תקיפה בחולא בלבנון
תקיפה של צה"ל בחולא שבדרום לבנון, היום
דברי גלנט היום מגיעים אחרי שבלילה כבר הזהיר, בשיחה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ש"האפשרות להסדרה בצפון חולפת". גלנט אמר לו כי "חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס" וכי לפיכך "הכיוון ברור". הוא הדגיש כי ישראל מחויבת להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, רק לאחר שישתנה המצב הביטחוני באזור. המסר שהעביר גלנט לאוסטין היה ברור: מדינת ישראל מחויבת להרחקת חיזבאללה מדרום לבנון, וזאת כדי להשיב את התושבים לבתיהם בביטחון.
גם נתניהו אותת בימים האחרונים כי פקעה הסבלנות הישראלית, כשברקע נמשכים כל העת חילופי האש בצפון והשיגורים לעבר יישובי הגליל. בדיון ביטחוני-אסטרטגי שהתקיים ביום חמישי בהשתתפות ראש הממשלה, ראשי מערכת הביטחון והשרים גלנט, כ"ץ, סמוטריץ' ודרמר, אמר נתניהו: "המצב בצפון לא יכול להימשך. אנחנו צריכים לשנות את המאזן וחייבים להחזיר את התושבים הביתה. זה לא ייעשה ללא שינוי המאזן מול חיזבאללה. צה"ל צריך להיערך למערכה רחבה בלבנון".
נתניהו: שומע את הזעקה, המצב הקיים בצפון לא יימשך
(צילום: נועם מטרי, לע״מ)

4 צפייה בגלריה
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במחלקת המדינה האמריקאית בארה"ב
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במחלקת המדינה האמריקאית בארה"ב
ראש האופוזיציה לפיד. "לכל החזיתות יש זמן, לחטופים נגמר הזמן"
(צילום: שחר עזרן)
לאפשרות של מלחמה נרחבת בצפון התייחס הערב גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שמבקר בוושינגטון. בתום פגישה עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג׳ייק סאליבן, מסר לפיד: "יש בישראל כ-60,000 אזרחים שכבר כמעט שנה לא מתגוררים בבתיהם בצפון. חיזבאללה מחריב חבל ארץ, שפרח ושגשג. הוא משרת את איראן והורס את לבנון ואת חיי אזרחיה. נתנו הרבה מאוד זמן לפעילות דיפלומטית ואנחנו קרובים לסכנה של מלחמה קשה, שתאיים על חלקים גדולים מישראל. כל מי שמסוגל למנוע אותה חייב להשקיע בכך כל מאמץ".
לפיד הוסיף: "לכל חזיתות המלחמה יש זמן, לחטופים במנהרות החמאס נגמר הזמן. כל שעה שעוברת מקרבת אותם למותם. חייבים להביא עסקת חטופים״.