תיעוד הרצח בחולון

סכסוך עקוב מדם בין עבריינים הוביל למותו של ליאור גרינברג בחולון בסוף חודש אפריל. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אבי חנוני (33) מבת ים, נדים עבדאללה (31), אחמד פאנג'רי (20) וואסים עבדאללה (25) מתל אביב בגין רצח גרינברג בנסיבות מחמירות ונשיאה והובלת נשק בלא רשות.
מכתב האישום, שהגישה עו"ד פנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי חנוני השתייך לחבורה עבריינית שבראשה עמדו ערן חייא והאחים דין ושון קסנטיני. לחבורה הזו סכסוך ארוך עם חבורת משפחת מוסלי. לפי האישום, שתי החבורות ניסו לפגוע אחת בשנייה. גרינברג היה מזוהה עם משפחת מוסלי.
במסגרת הסכסוך הונח מטען חבלה רב-עוצמה ברכבו של אלי מוסלי במרץ השנה. כחודש לאחר מכן, נרצח ביריות בביתו בראשון לציון ברוך בורוכוב שהשתייך לחבורת חייא-קסנטיני. חבורה זו וכן חנוני חשדו כי חבורת מוסלי היא האחראית לרצח בורוכוב וביקשו לנקום את מותו בפעולת תגמול.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד הרצח בחולון
לפי כתב האישום, ארבעת המעורבים ברצח גרינברג קשרו קשר שבמסגרתו רקמו תוכנית לגרום בכוונה למותו. הם החליטו לארוב לו ולרצוח אותו. לפי התכנון שלהם, חנוני ישתמש במערכת המצלמות אשר ברשותו בביתו ובשליטתו להכוונה, מעקב ותזמון של נדים ופאנג'רי לביצוע הרצח. עבדאללה ישמש כנהג המילוט לנדים ופאנג'רי לאחר הרצח.
על מנת להסוות את מעורבותו בתכנונה ובהוצאתה אל הפועל של תוכנית הרצח, יצא חנוני מהארץ לדובאי שם חבר לחלק מחבורת חייא-קסנטיני. מדובאי בדק חנוני את תקינות המצלמות וכיוון אותן למקום שבו תכננו הנאשמים שבארץ לארוב לגרינברג. שאר הנאשמים הצטיידו בינתיים בקטנוע ובטלפונים מבצעיים. בהתאם לתוכנית הרצח, יצאו נדים ופאנג'רי בשעת לילה מבית מגורי משפחתם בחולון רכובים על גבי הקטנוע, חבושים קסדות שחורות על ראשם ונושאים שני אקדחים ובהם מחסניות המכילות לפחות 12 כדורים.
השניים הגיעו בסמוך לזירת הרצח והתמקמו. במקביל לכך, יצא עבדאללה ונסע ברכב המילוט למיקום סמוך שבו המתין לשובם של הנאשמים האחרים. לאחר שהגיע המנוח לזירת הרצח, כיוון חנוני את מצלמת המעקב לעברו ועקב אחר תנועותיו ומסלול הליכתו לאורך הרחוב.
עם הגעתו של המנוח לזירה, הסיט חנוני את מצלמת המעקב לעבר הכניסה לבניין הסמוך, שם המתינו נדים ופאנג'רי, והכווין אותם לשם ביצוע הרצח. נדים רץ לעברו של המנוח, שלף את האקדח וירה בו בראשו ובגבו כמה יריות. בעקבות הפגיעות המרובות והחמורות נפל המנוח ארצה, ונדים המשיך לירות בו בעודו שרוע על המדרכה.
כמה שניות לאחר מכן, הגיח פאנג'רי בריצה לעברו של המנוח וירה בו כמה יריות שפגעו בו באופן אנוש בראשו ובגופו, עד שווידא את מותו. סמוך לאחר מכן, רצו השניים וזינקו על הקטנוע כדי להימלט מהמקום, והותירו את גרינברג שרוע על הקרקע שותת דם. מותו נקבע במקום.
במהלך הימלטותם על גבי הקטנוע, השליכו נדים ופאנג'רי את אחד מהטלפונים המבצעיים שהיה ברשותם, וברחוב אחר השליכו את אחד האקדחים אשר שימש אותם ברצח המנוח ופנו לרחוב אחר, שבו נטשו את הקטנוע. מיד לאחר מכן עלו השניים לרכב המילוט, שבו המתין להם עבדאללה.
בבקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים, ציינה עו"ד לוי כי "מסוכנותם של המשיבים אינה רק כלפי הקורבנות, אלא אף כלפי כלל הציבור, נוכח דפוסי המסוכנות המובהקים העולים ממעשיהם, שלא יבחלו בדבר כדי להגשים את מטרתם. רצף מעשיהם יחד מלמד על התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות שיש בה כדי ללמד על הסכנה הנשקפת לציבור".
עו"ד מחמוד נעאמנה, שמייצג את פאנג'רי, נדים ועבדאללה, יחד עם עורכי הדין אתנה אדרי וזאב אלוני, מסר בתגובה: "הנאשמים מכחישים את כל המיוחס להם ויוכיחו חפותם".