"מזהיר את חיזבאללה לא לעשות טעות". גלנט בהר דב
(צילום: שחר יורמן)

על רקע המתיחות והפרובוקציות החוזרות ונשנות של חיזבאללה, שר הביטחון יואב גלנט שיגר בצהריים (שלישי) מסר לארגון הטרור הלבנוני - מאזור הר דב, שם עדיין ניצב אחד מאוהלי חיזבאללה. "אני מזהיר את חיזבאללה ואת נסראללה לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר ושילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות - נחזיר את לבנון לעידן האבן", אמר גלנט.
4 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט בהר דב, סמוך לגבול לבנון: ״אני מזהיר את חיזבאללה ואת העומד בראשו - אל תעשו טעות. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה"
שר הביטחון גלנט בהר דב, סמוך לגבול לבנון: ״אני מזהיר את חיזבאללה ואת העומד בראשו - אל תעשו טעות. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה"
"לא נהסס להפעיל את כל העוצמה". גלנט בגבול הצפון
(צילום: שחר יורמן)
4 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת במטח שנורה בחג הפסח האחרון
(צילום: שגיא וקנין, גיל נחושתן)
שר הביטחון הוסיף כי "לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה", וציין כי "אנחנו נדע להגן על אזרחי ישראל ועל מדינת ישראל בכל דרך. האויב צריך להבין שכאשר מדובר על ביטחון ישראל - כולנו מאוחדים".
למרות זאת, גלנט הבהיר שישראל אינה מעוניינת במלחמה. "אנחנו מוכנים להגן על האזרחים שלנו, על החיילים שלנו ועל הריבונות שלנו", הוא אמר. גלנט סייר היום לאורך גבול הצפון, בעוצבת הגליל (91) עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר והקצונה הבכירה של הפיקוד. בהר דב, הוא תצפת על האזור וקיבל עדכון מהקצינים - גם על התקדמות בניית המכשול בימים אלה.
שר הביטחון קיים שיח מפקדים עם אלוף הפיקוד ומפקדי החטיבות והגדודים, הדגיש בפניהם את החשיבות בהאצת בניית המכשול, וחיזק את הכוחות על פעילותם מול האתגרים הרבים בגזרה. "הגעתי הבוקר לגבול הצפון, על מנת לעקוב מקרוב אחרי ההתרחשויות שקורות כאן בעת האחרונה. נפגשתי כאן עם מפקדי צה"ל והלוחמים - יש לנו מפקדים מצוינים ולוחמים נחושים", אמר גלנט.
4 צפייה בגלריה
אוהל חזבאללה בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהל חזבאללה בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהלי חיזבאללה בצד הישראלי של הגבול עם לבנון
דבריו של שר הביטחון מגיעים לאחר שבחודשים האחרונים חלה הסלמה בגבול הצפוני. בהערכת מצב שפורסמה לפני כחודש, אנשי המחקר של מרכז עלמא לחקר האתגרים הביטחוניים בצפון, ציינו כי "אנו מזהים דפוס ברור של חיזבאללה בחודש וחצי האחרון ליצירת חיכוך והסלמה באזורי המחלוקת שעל קו כחול" - קו ההפרדה בין ישראל ללבנון על פי החלטת האו"ם.
במכון המחקר שבגליל ציינו כי אותם אזורים, 13 במספר, הם אלו שבלבנון טוענים כי נלקחו מהם על ידי ישראל. תחילת האירועים, שמהווים על פי חוקרי המכון "קפיצת מדרגה ומגמה שתמשיך ותסלים", התרחשו בחודש יוני עם חשיפת פלישת לוחמי חיזבאללה לשטח הריבוני של מדינת ישראל בהר דב והקמתם של שני אוהלים, שאוישו על ידי כוחות חמושים. אך יש שיאמרו כי ראשיתה של ההסלמה הייתה במטח של 34 רקטות שנורו לישראל מלבנון תוך כחצי שעה בחג הפסח - המטח הכבד ביותר שנראה בגבול הצפון מאז שנת 2006, ימי מלחמת לבנון השנייה.