גורם ישראלי אמר אחר הצהריים (שישי) לאחר תקיפת בכיר חיזבאללה איברהים עקיל בדאחייה בביירות כי מדובר ב"שלב חדש במלחמה". לדברי הגורם, "אנחנו ממשיכים לרדוף את חיזבאללה - ונערכים לתגובה. הכול על השולחן".
1 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
איברהים עקיל, וזירת התקיפה
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
זירת התקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: רויטרס)

ההערכה בישראל היא שחיזבאללה לא יוכל להבליג על החיסול. אבל גורם אחר אמר בשיחה עם ynet כי "בשלב החדש במלחמה אין קווים אדומים. נמשיך להכות בחיזבאללה. המטרה היחידה היא להשיג את מטרת המלחמה - השבת התושבים לבתיהם בבטחה. אנחנו מבינים את המחירים הכרוכים בכך".
עקיל היה יעד התקיפה שבוצעה אחר הצהריים ברובע הדאחייה בביירות. בלבנון דיווחו כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו, ועוד אחרים נפצעו. דקות לאחר הדיווחים על התקיפה, מסר צה"ל כי מדובר בתקיפה ממוקדת לעבר בניין, ושני גורמים ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי היעד הוא בכיר בחיזבאללה. הבכיר הוא איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של הארגון. ההערכה בישראל שעקיל אכן חוסל, וגם גורם המקורב לחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי עקיל נהרג, אך עדיין אין אישור רשמי לכך.
ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, האשים כי "התקיפה של אזור מגורים מאוכלס מוכיחה שוב שהאויב הישראלי לא מתחשב בשיקולים הומניטריים ומוסריים".
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי הוא לא מודע להודעה מוקדמת שהגיעה מישראל לגבי התקיפה בביירות - שיעדה היה איברהים עקיל, בכיר חיזבאללה. "ניתן לצה"ל לדבר על המבצעים שלהם", אמר קירבי. "אנו מאמינים שהסדר דיפלומטי הוא הדרך הטובה ביותר לפתור את ההסלמה בצפון ישראל. יש עוד זמן ומקום לפתרון דיפלומטי. זו הדרך הטובה ביותר. מלחמה היא לא בלתי-נמנעת, וננסה לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אותה".
איברהים עקיל, מי שהיה יעד החיסול, הוא מבכירי מועצת הג'יהאד של חיזבאללה ו"האחראי על הפעולות הצבאיות של הארגון". כבר ב-2015 הגדירה אותו ארה"ב כ"טרוריסט", ושמו נקשר לפיגועים רבים בעולם ולפעילות צבאית גם בסוריה.
בשנה שעברה, לציון 40 שנה לפיגוע בשגרירות האמריקנית בביירות, הודיע הבית הלבן כי יעניק 7 מיליון דולר לכל מי שימסור מידע על עקיל, שהיה אחד האחראים לפעולת הטרור ב-1983 שגבתה את חייהם של 63 בני אדם. עקיל גם היה אחד ממפקדי הפיגוע בבסיס חיל הנחתים האמריקני באוקטובר של אותה שנה, שבו נהרגו 241 אנשי צבא.
נוסף על אלה פיקד עקיל על מבצעי חטיפת בני ערובה אמריקנים וגרמנים בלבנון, ושמו עלה כמה פעמים כמי שעתיד לרשת את תפקיד רמטכ"ל חיזבאללה - עוד זמן רב לפני חיסולו ביולי, גם כן בדאחייה בביירות, של פואד שוכר, מי ששימש בתפקיד זה. עקיל שרד כמה ניסיונות חיסול, בהם אחד בפברואר 2000, אז שיגרו מסוקי אפאצ'י טילים לעבר מכוניתו. הוא נפצע אז באורח קל.
ליאור בן ארי השתתפה בהכנת הכתבה