הנאשם ברצח בבית המשפט, היום
(צילום: ניצן דרור)

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד אושר אגסי (24), תושב ראשון לציון, בגין רצח בנסיבות מחמירות של שלו קורוסטישבסקי (51) והצתת גופתו בביתו בפתח תקווה בשל סכסכוך כספי. תחילה נחשד כי המנוח נספה בשריפה בדירתו, אך בהמשך החשד לרצח נחשף ב-ynet. "הוא היה אבא לשני ילדים מקסימים", אמרו בני משפחתו של הקורבן, שהגיעו לדיון וצעקו לעבר הנאשם ברצח: "רוצח, חלאה".
על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד נתנאל בוג'ו מפרקליטות מחוז מרכז, אגסי ושלו גרו בעבר בשכנות בבניין מגורים בפתח תקווה. במהלך שנת 2021 ביקש אגסי משלו כמה פעמים ללוות ממנו כסף, ושלו סירב. באוקטובר 2022 אגסי הגיע לדירתו של שלו ושוב דרש ללוות ממנו כסף, כששלו סירב - איים עליו שיכה אותו, יהרוג אותו ויצית את דירתו. בעקבות האיומים, נתן לו שלו את הסיסמאות לאפליקציית הבנק שלו, שבאמצעותן אגסי נטל בשמו הלוואה בסך 35 אלף שקלים והעביר את הכספים לחשבונו.
3 צפייה בגלריה
דיון החשוד ברצח והצתת גופה
דיון החשוד ברצח והצתת גופה
הנאשם אושר אגסי בבית המשפט, היום
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
הנרצח שלו קורוסטישבסקי  על ידי אושר אגסי
הנרצח שלו קורוסטישבסקי  על ידי אושר אגסי
הנרצח שלו קורוסטישבסקי
מכתב האישום עולה כי בעקבות הסחיטה, ולאחר שאגסי סירב להשיב את ההלוואה, שלו הגיש תלונה במשטרה. כשנודע על כך לאגסי, מתאר כתב האישום, הוא החליט לנקום בכך שיגרום למותו ולהצתת דירתו, ולכן החביא מכל דלק מתחת לדירה של שלו.
בסוף דצמבר האחרון החליט אגסי להוציא את תוכניתו לפועל, ולשם כך הצטייד בסכין, כפפות וקטנוע ונסע לדירתו של שלו. על פי האישום, הוא עטה כפפות ודפק בדלת ביתו של המנוח, שהכניס אותו לדירה. הנאשם אמר לו שהוא הגיע כדי לשלם את חובו - ואז דקר אותו באמצעות סכין יותר מ-70 פעם בכל חלקי גופו במשך כארבע שעות בזמן ששלו שרוע על הרצפה ומתחנן שיפסיק. בשלב מסוים הנאשם אף הביא למנוח כוס מים ואז המשיך לדקור אותו, והקניט אותו: "אתה חושב שיתפסו אותי או לא? יאללה תמות, אני רוצה ללכת הביתה". לאחר ששלו מת, אגסי עזב את המקום, לא לפני שדקר אותו עוד כמה פעמים.
תיעוד: תנועות הנאשם אחרי הרצח בפתח תקווה
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר מכן נסע אגסי לביתם של קרובי משפחתו הסמוך לדירתו של שלו, לקח חומרי ניקוי וסדין, וחזר לדירה. הוא עטף את גופתו של שלו, הוריד אותה לכניסה לבניין וניסה ללא הצלחה להרים אותה לקטנוע כדי להעלימה. בהמשך עלה אגסי לדירה עם הדלק שהחביא, שפך אותו בחללים שונים בה והצית אותה. בהמשך הוא שפך דלק גם על גופתו של שלו, הצית אותה ונמלט מהמקום. לאחר מכן אגסי החנה את הקטנוע במקום מרוחק מביתו, כיסה אותו כדי למנוע את גילויו והשליך שקית עם חפצים שבהם עשה שימוש במהלך הרצח.
"אנחנו רוצים שייעשה צדק והמפלצת יישב בכלא עד סוף חייו", אמרה באולם הדיונים דנה, גיסתו של המנוח. "הוא היה אדם טוב שהאמין באנשים, ולצערנו התמימות שלו וראיית הטוב עלתה לו בחייו". אחיו יואל העביר ביקורת על המשטרה: "אחי התלונן הרבה פעמים במשטרה לפני שנרצח - לא עשו כלום. אני בעצמי הצעתי לו כמה פעמים להתלונן במשטרה נגד המפלצת הזאת, גם ביום שנרצח". הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים.
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע השריפה בפתח תקווה
זירת אירוע השריפה בפתח תקווה
זירת השריפה בפתח תקווה
תחילה כאמור נחשד כי המנוח נספה בשריפה בדירתו. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז, ואגסי נעצר פחות מיממה בחשד רצח. גם אשתו נעצרה בחשד לשיבוש חקירה ושוחררה בהמשך בתנאים מגבילים. בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי נעשו פעולות חקירה רבות ובמסגרתן למדה היחידה המרכזית על "האכזריות הנוראה שבמעשה". מפקד משטרת מחוז מרכז מינה קצין שיבדוק כיצד טופלו התלונות שהגיש הקורבן נגד אגסי.
במהלך החקירה נתפסה הקסדה של אגסי עם שאריות דם של הקורבן והטלפון הנייד שלו. עוד התברר כי במהלך דקירות הקורבן הסכין נשברה, הלהב נשאר בזירה ואילו הקת נמצאה באופנוע. מנתיחת הגופה עלה כי אגסי המשיך בדקירות גם לאחר שהקורבן כבר היה מת. אגסי מוכר למשטרה, וריצה בעבר מאסר על הצתה.