3 צפייה בגלריה
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל והחשוד ברצח, סמי אבו אל-עאסל
(צילום: דני סולומון, רפרודוקציה)
הותר לפרסום כי המשטרה פענחה את רצח מרגריטה לוי, בת 20 במותה, שהתרחש לפני 20 שנה באילת. כתב אישום יוגש בימים הקרובים נגד החשוד המרכזי בפרשה, סמי אבו אל-עאסל, תושב יפו בן 51. לאל-עאסל עבר פלילי בתחום עבירות המין ובזמן הרצח עבד בבר במרכז תיירות באילת. מלבד הרצח יוגש גם אישום בגין אונס.
גופתה של לוי אותרה בשנת 2003 בגינה ציבורית בלב שכונה באילת. "בשנים האחרונות, חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית בתהליך הפקת ראיות DNA, וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי של משטרת ישראל, ממשיכים לבחון כל העת ממצאים וראיות שנאספו במסגרת חקירות תיקים שטרם פוענחו", מסרה המשטרה.
המשטרה פענחה את רצח מרגריטה לוי שנרצחה באילת לפני 20 שנה
(צילום: דוברות המשטרה)

עוד נמסר כי "לפני מספר חודשים, בחינה מחודשת של ממצאי תיק החקירה, אפשרו הפקת פרופיל DNA, שחשף קצה חוט שהוביל לחשוד ברצח, שהיה בן 31 ובאותה העת התגורר באילת".
אל-עאסל ריצה 13 שנות מאסר בכלא בעקבות תקיפה באילת שאירעה חודש וחצי אחרי רצח לוי. בעקבות עברו הפלילי, ולאור ההתפתחות הטכנולוגית, ביוני 2022 נמצאה התאמה של ה-DNA שלו ל-DNA שנמצא על גופתה של לוי, והמשטרה פתחה בחקירה סמויה. אל-עאסל נעצר בחודש מאי האחרון ובכל 12 החקירות הוא שמר על זכות השתיקה.
3 צפייה בגלריה
המשטרה פענחה את רצח מרגריטה לוי שנרצחה באילת לפני 20 שנה
המשטרה פענחה את רצח מרגריטה לוי שנרצחה באילת לפני 20 שנה
(מתוך ידיעות אחרונות)
מעצרו של החשוד הוארך 14 פעמים ובתום 60 ימים, הגיעה לסיומה החקירה, במסגרתה אספו החוקרים ראיות וממצאים נוספים נגד החשוד. אמש, הגישה פרקליטות מחוז דרום הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום חמור נגד אל-עאסל בגין הרצח שאירע לפני 20 שנים. זירת הרצח לא נמצאה עד היום.
במהלך החקירה המחודשת שללה המשטרה קשר בין אל-עאסל לבין צעיר שנעצר בעבר בפרשה ושוחרר. במשטרה קראו לנשים נוספות שנפגעו מאל-עאסל להתלונן: "אנחנו יודעים שיש נשים שנפגעו ממנו בעבר. חשוב שאם יש נשים נוספות שנפגעו ממנו הן יתלוננו". מבחינת משטרת מרחב אילת, מדובר בסגירת מעגל – חוקרים שחקרו את התיק לפני 20 שנה חקרו אותו שוב.
3 צפייה בגלריה
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
"היינו מאושרות עד שמישהו רצח לי אותה באכזריות". מרגריטה לוי ז"ל
(צילום: ג'ו קוט, רפרודוקציה)
זמן קצר לפני הרצח השתחררה לוי מצה"ל לאחר ששירתה כטכנאית בחיל האוויר. היא הגיעה מאשדוד לאילת ארבעה ימים לפני שנרצחה במטרה לעבוד במלצרות בבית מלון, לפני תחילת לימודי סיעוד באוניברסיטה העברית בירושלים. גופתה נמצאה בגינה ציבורית באילת עם סימני אלימות קשים, כשהיא עטופה בשמיכות קשורות בכבלים ועל ראשה מגבת מגואלת בדם.
אתמול קיבלה משפחתה של לוי עדכון על ההתפתחויות. אמה אולגה סיפרה אחרי הרצח ל"ידיעות אחרונות" כי ביום שבו הייתה אמורה להתחיל את עבודתה במלון, היא עברה להתגורר בדירתה של צעירה שאותה הכירה. "דיברתי איתה כל יום כמה פעמים, היא נשמעה מאושרת וסיפרה שהיא נהנית מהים ומשתזפת", אמרה האם.
יום לפני שהתגלתה גופתה, דיווחה אמה על היעדרותה, לאחר שלא הצליחה לתפוס את בתה בטלפון. שבועיים לאחר הרצח נעצר צעיר ממגדל העמק, שהכיר את לוי. שלושה שבועות לאחר מכן הוא שוחרר.
"הבת שלי הלכה למקום שאמור להיות בטוח, בלי פיגועים", אמרה אז האמא. "היא נסעה לאילת להרוויח קצת כסף לפני הלימודים, כמו שעושים רוב הסטודנטים. היא אהבה את הים האדום, ושתינו היינו מאושרות. עד שמישהו רצח לי אותה באכזריות".