פרשת "חקירת רצח מחבל הנוחבה": חוקרי ימ"ר תל אביב החזירו את האקדח לישראל ביטון, מתנדב איחוד הצלה שנעצר בפרשה עם שני חשודים נוספים - סער אופיר וחשוד נוסף שיש צו איסור פרסום על זהותו. כך נודע ל-ynet.
ביום שלישי בשבוע שעבר נעצר ביטון בחשד לרצח מחבל נוחבה ב-7 באוקטובר, ושהה שלושה ימים במעצר. ביטון הכחיש את החשד, ואמר כי באותו בוקר יצא מביתו במרכז הארץ כדי להילחם במחבלים עם האקדח שהוא מחזיק ברישיון. בבדיקה התברר כי מהאקדח שנתפס כשנעצר לא נורה אף כדור.
1 צפייה בגלריה
ישראל ביטון
ישראל ביטון
ישראל ביטון לאחר שאקדחו הוחזר לו
(צילום: ירון ברנר)

גורמים במשטרה הודו בסוף השבוע האחרון כי הם כבר לא מייחסים חשד לרצח לביטון, לסער אופיר ולחשוד הנוסף, וגם גורמים בפרקליטות שהנחו את המשטרה לפתוח בחקירה אמרו שהתיק ייגנז ככל הנראה.
"החזרת האקדח אליי הוא השלב הראשוני בעשיית הצדק", אמר ביטון. "אולם, בכל הכבוד, אי אפשר לתקן את העוול הנוראי הזה בהחזרת האקדח. מישהו צריך לקחת אחריות על ההחלטה ההזויה לעצור אותי בגין רצח של מחבל נוחבה שבכלל לא קרה".
עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, סנגוריו של ביטון, אמרו: "העובדה שנשקו האישי של מרשנו הושב לו ימים אחרי ההחלטה לעצור אותו רק מחדדת את גודל השערורייה. החזרת האקדח פירושה שלא נשקף ממנו ולו אבק מסוכנות. איך ניתן ליישב את זה עם הבקשה לעצור אותו? הרי דבר לא השתנה בנתונים.
 עו״ד יהודה פריד עו״ד יהודה פריד
עו"ד טל גבאיעו"ד טל גבאיצילום: מוטי קמחי
"זו החלטה שהיא המסמר האחרון בארון הקבורה של תיק הרצח ומהווה אינדיקציה מוחלטת לכך שמרשנו נעצר ללא כל ראיות לרצח, בדיוק כפי שבית המשפט קבע בדיוני המעצר. לצד זאת אנחנו מצפים לשמוע אמירה ברורה מצד הפרקליטות על גניזת התיק, ויפה שעה אחת קודם, שכן ההחלטה על מעצר של מתנדב באיחוד הצלה, שהציל עשרות יהודים בשבעה באוקטובר, בגין רצח של מחבל נוחבה, וזאת ללא חשד סביר, היא שערורייתית".