שרה שוורץ, אימו של שגב שנפל ב-7/10 בקרב על מוצב סופה, עדיין לא קיבלה את כל התשובות שנוגעות לנסיבות מותו. הוא היה רגם קשת בגדוד 50 שבחטיבת הנח"ל, ונפל לאחר שקפץ על רימון בחדר האוכל. כך הציל 30 חיילים אחרים. "הספק אוכל אותי מבפנים", סיפרה הבוקר (שלישי) שרה בריאיון ל-ynet. היא הוסיפה כי היא מתוסכלת מהטקס הממלכתי של הממשלה, מאחר שלדבריה, אין ייצוג מספק למשפחות ששכלו את בניהן החיילים בטבח: "זה להוסיף חטא על פשע".
שיחה עם שרה שוורץ, אימו של שגב שוורץ ז"ל שנפל בקרב על מוצב סופה
( צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
סמל שגב שוורץ ז"ל
סמל שגב שוורץ ז"ל
סמל שגב שוורץ ז"ל
בריאיון סיפרה שוורץ על בנה: "שגב שלי הוא ילד של חיבורים. ילד שחיבר בין שמאל לימין, בין קיבוצניק לעירוני, ילד של מלא אהבה. הוא ראה את המעלות באחר ולא את החסרונות. גם כשהייתי בבית הנשיא, זה מה שציינתי בפניו. וגם כשהרב לאו הגיע אליי לבית, זה מה שאמרתי. הוא ילד של שמחה, של חיבוקים, לב טוב ועיניים טובות לסביבה".
שוורץ סיפרה כי היא עדיין חוקרת את נסיבות מותו, וכי שאלות רבות נותרו לא פתורות: "איך הוא הגיע לחדר האוכל? באיזו שעה? מי עשה לו את הח"ע (חוסם עורקים - ש"כ), אם בכלל? איך זה שהוא היחיד שסופג את הרימון, מה קרה שם?". לדבריה, עדיין לא קיבלה תשובה ברורה. "זה גיהינום, במלוא מובן המילה. הספק ממש אוכל אותי בפנים".
שוורץ, כאמור, גם השמיעה את מורת רוחה לנוכח מה שהגדירה חוסר ייצוג של אימהות לחיילים שנפלו ב-7/10 בטקס הממלכתי של הממשלה. "זה להוסיף חטא על פשע", אמרה. "אין שום סיבה שבטקס הממלכתי של המדינה, שגם הוא שנוי במחלוקת, לא תהיה נציגות של אימהות שכולות מה-7 באוקטובר. הילדים האלה מסרו את נפשם". היא גם הביעה תסכול לנוכח ההתנהלות במדינה: "זה גורם לי לעצב רב. אני נתקלת בכל מיני סיטואציות, ושואלת את עצמי, האם אנחנו ראויים לדם הזה שנשפך? הם נלחמו אפילו בלי נשקים, הילדים האלה. בזכותם אנחנו כאן".
2 צפייה בגלריה
מירי רגב תדרוך עיתונאים - שיעסוק בנושא הערכות לטקס הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר
מירי רגב תדרוך עיתונאים - שיעסוק בנושא הערכות לטקס הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר
שרת התחבורה מירי רגב, האמונה על הטקס הממלכתי לציון טבח 7/10. "הסבירו שיהיו מיצגים שיסמלו אותם"
(צילום: שלו שלום)
עוד סיפרה כי פנתה לסביבת שרת התחבורה מירי רגב, האמונה על הטקס: "פניתי בראשונה לדובר השרה, שהפנה אותי למפיק, והוא ניסה לומר לי שאני צודקת, ושחסרה נציגות, אבל שקיימים מיצגים שיסמלו ויראו בפני העם את הנושא של 7/10. אני אימא שכולה, אני רוצה להנכיח את הבן שלי. אני רוצה להנציח אותו. מה פתאום מישהו אחר שינציח? איפה הרגישות?".
"עניתי לו שציפיתי שיצא מהקופסה", היא הסבירה, "והוא אמר לי שהתחלנו בתהליך. איזה תהליך? אתה לא מבין את גודל האסון שנפל על המדינה הזו?".
עם השרה רגב שוורץ לא הצליחה שוורץ לדבר. "ניסיתי במשך ארבעה ימים. התקשרתי לדובר למרות שכבר שמע אותי, אבל לא קיבלתי אפשרות לשוחח עם השרה. היא העלתה בפייסבוק שהתארחה אצל משפחות חטופות, ואז הרשיתי לעצמי להגיב ולומר שאני אימא שכולה לשגב, שנפל ב-7/10, ושאני כואבת ומצירה על כך שבטקס הממלכתי אין לנו נציגות".
"לא די שלא מקימים עדיין ועדה ממלכתית שתחקור את האירוע, אז גם בטקס, הדבר המינימלי הזה, שהוא גם שנוי במחלוקת, לא מגדילים ראש ולא רואים את כלל היריעה של מה שקרה והשלכות האירועים", סיכמה.
ממערך הטקסים והאירועים הממלכתיים נמסר בתגובה: "טקס הזיכרון הממלכתי ינציח את זכרן של כלל הקהילות, אשר נפגעו באותו יום ארור בשבעה באוקטובר. אנו מודעים לכך, שישנן מאות משפחות, אשר רצו להופיע על הבמה בטקס, אך הדבר, לצערנו, איננו אפשרי. בחירת המנחים וכלל המופיעים על הבמה נעשתה על ידי הניהול האמנותי של הטקס והיא כבר הסתיימה. המנחים שנבחרו מביאים לידי ביטוי את השכול ואת מי שנפגעו באורח ישיר בשבעה באוקטובר ובמלחמה. אנו מחבקים את כלל המשפחות השכולות ואת כל מי שנפגע בגוף ובנפש בשבעה באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל ומתפללים לשובם במהרה של החטופים והחטופות".