חקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 יחד עם רשות המיסים הובילה הבוקר (שני) למעצרם של 13 חשודים, בהם גם עובדי אגף התברואה בעיריית תל אביב-יפו, בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים - בשיתוף ומעורבות של ארגון פשיעה מוכר וגדול ומשפחת פשע מיפו שמוכרת למשטרה.
תיעוד מעצרם של החשודים בעיריית תל אביב
(צילום: דוברות המשטרה )

1 צפייה בגלריה
תיעוד מעצרם של החשודים
תיעוד מעצרם של החשודים
הכסף שאותר על ידי המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי הודעת המשטרה, החקירה נפתחה בשיתוף עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע והיחידה הארצית לחשיפת יעדים ברשות המיסים, בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית ועבירות מס והלבנת הון של מחוללי פשיעה בענף הניקיון. הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של החשודים, שמובאים בשעה זו לחקירה במשרדי להב. בהתאם לממצאים הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.
מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים למחלקת התברואה בעירייה, פעלו לקידום ענייניהם בעירייה, בין היתר בהטיית מכרזים, מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה בעירייה ומקורביהם, בתמורה לזכייה במכרזים ולשיתוף פעולה בביצוע העבירות.
עוד נמסר כי הם חשודים בעבירות של ניגוד עניינים וביצוע עבירות מרמה. מהחקירה עלה כי אותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים וגרפו לכיסם בעקבות כך עשרות מיליונים. החקירה, עדכנו בלהב 433, מתבצעת בליווי המחלקה המשפטית מע"מ ומכס ופרקליטות מיסוי וכלכלה.
גורם בעיריית תל אביב אמר הבוקר בשיחה עם ynet כי מרבית החשודים הם "הנוכלים של משפחת פשע גדולה". הוא הוסיף כי "זה מדהים שראש העיר שמכהן שנים על גבי שנים לא מודע למה שקורה בחצר האחורית שלו".
נציין כי ממידע שהגיע ל-ynet ארגוני הפשיעה שולטים באגף התברואה של העירייה כבר שנים, וכי אחד החשודים שנעצרו הבוקר היה חשוד בפרשה דומה לפני קרוב לעשור. אז נחשד כי פעל לקידום אינטרסים של גורמים השייכים לארגון פשיעה גדול.