תיעוד ממעצרי החשודים

המשטרה עצרה היום (שלישי) חמישה בני אדם בחשד שיידו אבנים לעבר מכוניות פלסטיניות, ותקפו שוטר וחייל. האירוע התרחש סמוך לכפר אל-מורייר שבשומרון. במסגרת האירוע, כך לפי החשד, עצר קצין משטרה את אחד החשודים בגין תקיפת חייל - ובמהלך המעצר התקרבו אליו מתנחלים, הפריעו למעצר - והתיזו גז פלפל על קצין המשטרה. בהמשך, כך נמסר, ניקבו צמיג של מכונית הקצין. הארבעה האחרים נעצרו בהמשך על ידי כוחות משטרה נוספים שהגיעו למקום ונלקחו לחקירה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצרי החשודים ביידוי אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים ובתקיפת שוטר וחייל
תיעוד ממעצרי החשודים ביידוי אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים ובתקיפת שוטר וחייל
תיעוד מאחד המעצרים
4 צפייה בגלריה
מתנחלים ניקבו ניקב צמיג משטרה אלימות שוטר שוטרים חייל חיילים
מתנחלים ניקבו ניקב צמיג משטרה אלימות שוטר שוטרים חייל חיילים
הצמיג שנוקב
(צילום: דוברות המשטרה)
צה"ל מסר כי החיילים שהגיעו למקום בזמן יידוי האבנים לעבר המכוניות הפלסטיניות זיהו את החשודים כשהם רעולי פנים - וירו באוויר. "בהמשך, בעקבות סירובם של האזרחים להתפנות מן המקום, הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות. אחד האזרחים בעט בחייל צה"ל", אמרו בצבא. "צה"ל רואה בחומרה כל מעשה אלימות, בוודאי נגד לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, אשר פועלים לילות כימים על מנת להבטיח את ביטחון התושבים".
המתנחלים טענו כי האירוע החל כשפלסטינים יידו אבנים לעבר מכוניות ישראליות, אבנים שגרמו לפציעתה של אם ובתה באורח קל. לטענת המתנחלים, הם יצאו למחות - ואז החל העימות עם השוטרים והחיילים. "הגענו למקום עשרות תושבים כדי למחות על ההפקרות הביטחונית ולדרוש ממערכת הביטחון שיעשו משהו אל מול ניסיונות הרצח שאנחנו חווים פה כל יום", אמר יצחק, אחד התושבים שהגיעו למחות.
הוא הוסיף: "זמן קצר לאחר שהגענו לשטח, הגיעו בשעטה למקום חיילי צה"ל שצרחו עלינו לעוף מהמקום, והתחילו לזרוק עלינו רימוני גז בזה אחר זה. בשלב כלשהו דרך אחד החיילים את נשקו וירה כדורים חיים מטרים בודדים מעל הראשים שלנו. זה לא היה ירי לשמיים, הוא ירה ממש לכיוונו", תיאר.
4 צפייה בגלריה
מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז
מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז
הותקף פיזית ומילולית. מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז
(צילום: דו"צ)
דובר צה"ל דיווח אמש על מספר תקריות חמורות שבהן על פי החשד תקפו מתנחלים לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון. בין היתר, על פי החשד, רכב ובו לפחות מתנחל אחד ניסה לדרוס קצין צה"ל בצומת הגז באזור חווארה. חיילים ששהו במקום הגיבו בירי לעבר גלגלי הרכב, אך הנהג הצליח להימלט.
לפי צה"ל, האירוע החל לאחר שכמה מתנחלים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל במקום. גורמים בהתנחלויות טענו מנגד כי לא היה אירוע של דריסה - אלא שהחייל ביצע ירי לעבר הרכב מאחור, כחלק מ"איבוד שליטה" במהלך האירועים.
התקרית מצטרפת לאירוע משלשום, אז שני מתנחלים יידו על פי החשד אבנים לעבר רכב פלסטיני סמוך ליישוב רימונים שבבנימין. אלוף-משנה אליאב אלבז, מפקד החטיבה המרחבית שחלף בסמוך, ניגש למקום כדי להרחיק את מיידי האבנים - אך בצה"ל אומרים כי הם קיללו אותו והדפו אותו. כוח מג"ב עצר את השניים.