1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
ארדואן והרצוג, בפגישה בשנה שעברה
(צילום: AFP)
תנחומים מנשיא טורקיה על הנרצחים בפיגועי הטרור - וגם מחאה חריפה על ההתנהלות במסגד אל-אקצא: נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שבת) עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שיזם את השיחה על מנת להביע דאגתו לאור ההסלמה הביטחונית ובעקבות המצב בירושלים והר הבית.
בהודעת הרצוג נכתב כי בפתח דבריו ביקש ארדואן לשלוח את תנחומיו לנשיא הרצוג ולעם בישראל על הפיגועים הקשים שאירעו במהלך החג והשבת. לפי הטורקים, בשיחה אמר ארדואן כי חובה לפעול על מנת להוריד את רף המתיחות שמתפשטת לעזה וללבנון.
העימותים בהר הבית, השבוע

הסרטון שעורר סערה: מכים עצורים באלות ורובים

הנשיא הטורקי אמר להרצוג כי "מתקפות על מסגד אל-אקצא פוגעות לא רק במוסלמים, אלא באנושות כולה. טורקיה לא יכולה להמשיך ולשתוק אל מול הפרובוקציות והאיומים על הסטטוס-קוו באל-אקצא". לצד זאת הוסיף ארדואן כי "טורקיה מצדה מוכנה לרדת לשורש הבעיה, ולפעול למען שלום צודק ובר-קיימא".
הרצוג הודה לארדואן על התנחומים שהביע ובתגובה לדברי הנשיא הטורקי הדגיש כי לישראל מחויבות נחרצת לשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בכלל ובהר הבית בפרט.
הוא הוסיף כי איראן באמצעות זרועותיה, לרבות חמאס, מובילה מערכה בכמה חזיתות במטרה לערער את היציבות באזור, ומפעילה טרור על בסיס הסתה בין-דתית המתמקדת במצב בירושלים.
הרצוג הצביע על פרסומים שקריים בתקשורת הערבית ובכלל זה הפצת סרטונים ישנים או שאינם עדכניים במטרה לעודד הסתה המובילה לטרור. נשיא המדינה הדגיש גם כי יש לפעול בשיתוף פעולה נרחב ככל הניתן במלחמה כנגד הטרור, בכל מקום ומקום. נשיא טורקיה בירך את העם בישראל בחג פסח שמח ונשיא המדינה מצידו חתם את שיחתם באיחולי רמדאן כרים.