לי ג'אה-מיונג, שרץ לנשיאות דרום קוריאה, אינו קירח – אך בכל זאת נהנה מתמיכה גדולה של קוריאנים מקריחים. הסיבה: הבטחת הבחירות שלו שהממשלה תשלם על טיפולים נגד נשירת שיער.
הבחירות לנשיאות דרום קוריאה יתקיימו בחודש מרץ. הקמפיינים בבחירות הקודמות התמקדו בתוכנית הגרעין של צפון קוריאה, ביחסים עם ארה"ב, בפרשות שחיתות ובסוגיות כלכליות. קמפיין הבחירות השבוע - בעקבות הבטחתו של המועמד לי - התמקד בנשירת שיער ובמאבק בהתקרחות.
3 צפייה בגלריה
לי ג'אה מיונג מועמד לנשיאות בחירות ב דרום קוריאה
לי ג'אה מיונג מועמד לנשיאות בחירות ב דרום קוריאה
לי ג'אה-מיונג, מועמד המפלגה הדמוקרטית. כרגע הוא מוביל בסקרים
(צילום: AP)
לי ג'אה-מיונג הליברל הוא המועמד של מפלגת השלטון בדרום קוריאה, המפלגה הדמוקרטית של הנשיא המכהן מון ג'אה-אין. חלק ממתנגדיו של לי טוענים שמדובר בפופוליסט מסוכן.
לי אמר אתמול לעיתונאים שלדעתו תוכנית ביטוח הבריאות הלאומית צריכה לשאת בעלויות של טיפולים נגד התקרחות. "בבקשה, ספרו לנו מה לא נוח לכם בטיפולים נגד נשירת שיער, ומה חייב לבוא לידי ביטוי במדיניות", כתב בפייסבוק. "אני אציג מדיניות מושלמת לטיפול בנשירת שיער".
הפורומים ברשת שעוסקים בנשירת שיער והתקרחות געשו אחרי דבריו של המועמד. גולשים מקריחים כתבו הודעות תמיכה. "ג'אה-מיונג אחי, אני אוהב אותך. אני 'אשתיל' אותך בבית הכחול", כתב אחד הגולשים, בהתייחסות למעון הרשמי של נשיא דרום קוריאה. גולש אחר כתב: "הוד מעלתך, אדוני הנשיא! אתה נותן תקווה לאנשים קירחים - בפעם הראשונה בקוריאה".
מתנגדיו של המועמד הליברל אמרו שמדובר בהבטחת בחירות פופוליסטית. "הרעיון של לי אולי נראה כצעד הכרחי לאנשים רבים שחוששים מנשירת שיער, אבל זה לא יותר מפופוליזם חמור, בהתחשב בכך שזה יחריף את חוסר היציבות הכלכלית של תוכנית הביטוח של המדינה", נכתב במאמר המערכת של העיתון הקוריאני "מונהווה אילבו", שמזוהה עם השמרנים.
תוכנית ביטוח הבריאות בדרום קוריאה לא מכסה את ההוצאות על טיפולים בנשירה שקשורה להזדקנות או לתורשה. המדינה תומכת רק בטיפולים נגד נשירת שיער כתוצאה ממחלות מסוימות.
לפי ההערכות אחד מחמישה דרום קוריאנים סובל מנשירת שיער.