2 צפייה בגלריה
הלוויתה של דוריס יחבס
הלוויתה של דוריס יחבס
השר בר-לב בהלווייתה של דוריס יחבס
(צילום: אריק מרמור)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב החליט היום (שישי) להשעות את דוברו נתן דובלין, בעקבות הציוץ השנוי במחלוקת שפורסם בשם השר כמעין התבדחות על המבוכה בדברי ההספד שלו בהלוויית אחת הנרצחים בפיגוע בבאר שבע.
בר-לב כבר הודיע לדובר שלו שלא יצטרף אליו לטיסה לדובאי בשבוע הבא, וגורמים בכירים במשרד לביטחון הפנים אמרו ל-ynet כי השר העביר לדובר שלו מסר שעדיף לו להתפטר. בהמשך הודיע דובלין בעצמו על התפטרותו מתפקידו.
עומר בר-לב מתייחס לתקרית המביכה
(צילום: אריק מרמור)

2 צפייה בגלריה
הציוץ
הציוץ
הציוץ שעורר סערה
הדברים המביכים של השר בר-לב בהלוויה
(צילום: אריק מרמור)

במהלך נאומו בהלווייתה של דוריס יחבס במושב גילת ביום רביעי, אמר השר בר-לב בשוגג על המחבל מוחמד אבו אלקיעאן שנורה למוות על ידי שני אזרחים בזירת הפיגוע: "לא נשקוט על הפשע הזה, הטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט במלוא חומרת הדין". כמה מהנוכחים בהלוויה, שנדהמו מדברי השר, העירו לו: "הוא מת".
היום, באירוע ה"פאבלמנט" בקיבוץ גבים שבמועצה האזורית שער הנגב, התייחס בר-לב לראשונה בקולו לאמירה: "הייתה לי פאלטה בהלוויה", אמר. "לא הייתי אמור ללכת לשם, הלכתי כי בעלה איש שב"ס. תוך כדי ההלוויה, ממש בהתחלה, תקעו לי מיקרופון בפה. לא שמתי לב למה שאמרתי. כל היתר היסטוריה".
אתמול עורר כאמור השר סערה נוספת, לאחר שלציוץ בטוויטר שהתייחס לסיכול הברחת נשק גדולה מלבנון הוסיף את המשפט: "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין". למשפט זה התווסף סמיילי עם קריצה. הציוץ עורר זעם רב, ורק אחרי יותר משעתיים הוא נמחק ובמקומו עלה ציוץ אחר ללא ההערה שדומה לדבריו בהלוויה.