קבוצה קטנה של מפגינים השתתפה בהפגנה פרו-ישראלית בפרברי בוסטון, ובסיומה ירה אחד המשתתפים בעובר אורח פרו-פלסטיני שתקף אותו והתעמת איתו. היורה יועמד לדין, וחשוד בתקיפה, פציעה, פגיעה בנשק והפרת זכות חוקתית.
בחמישי בערב, ב-18:40 שעון מקומי, הוזעקה המשטרה להפגנה בעיר ניוטון. התובעת המחוזית, מריאן ראיין, סיפרה על חילופי דברים בין המפגינים לעובר האורח הזועם, שחצה את הכביש ותקף את אחד מהם. "התפתחה תגרה. במהלך אותה תגרה, האיש שחצה את הכביש נורה על-ידי אחד המפגינים", אמרה.
1 צפייה בגלריה
סקוט הייז , האמריקני שירה בפרו-פלסטיני
סקוט הייז , האמריקני שירה בפרו-פלסטיני
הייז, החשוד בירי, עם תמונת החטוף סמ"ר איתי חן ז"ל
בתיעוד שעלה לרשת נראה עובר האורח, שענד סיכה עם דגל פלסטין, רץ לעבר ההפגנה ותוקף את המפגין. אותו מפגין הוא סקוט הייז בן ה-47, תושב פרמינגהאם שבמסצ'וסטס, שאינו יהודי. הייז, ששירת בצבא ארה"ב ונלחם בעיראק, היה חמוש באקדח. לצידו היו מפגינים פרו-ישראלים נוספים, שהורידו ממנו את החשוד והיכו אותו.
במהלך העימות עם הגבר הפרו-פלסטיני הוא ירה בבטנו. ייתכן שמדובר בפליטת כדור. הייז נעצר. הגבר שהותקף, שזהותו לא פורסמה, אושפז בבית החולים ולא נשקפת סכנה לחייו.
רות'ן פולר, ראש העיר ניוטון, כינתה את הירי "תקרית מבהילה" ואמרה: "אני יודעת שלאנשים יהיו הרבה שאלות, ואנחנו נחלוק את המידע עם תושבי העיר והתקשורת. מדובר בשלב מוקדם מאוד של החקירה".