יוסי עמר ואלכס בויקו, עובדי קבלן של משרד הביטחון, נפצעו בצהריים (יום שלישי) באורח קל מפיצוץ מטען חבלה שהונח סמוך לגדר ליד מלכישוע שבגלבוע.
השניים, ככל הנראה, זיהו את המטען כחפץ חשוד בגדר בטרם התפוצץ. אחרי הפיצוץ פונו שני העובדים לבית החולים, וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחר החשודים בהנחת המטען.
הפצועים בבית החולים
(צילום: ישראל מושקוביץ)

2 צפייה בגלריה
יוסי עמר ואלכס בויקו שנפצעו בפיצוץ המטען בגלבוע
יוסי עמר ואלכס בויקו שנפצעו בפיצוץ המטען בגלבוע
יוסי עמר ואלכס בויקו בבית החולים
(צילום: ישראל מושקוביץ)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע במירב
זירת הפיגוע במירב
זירת הפיגוע בגלבוע
עמר, שבגלל המלחמה פונה לנהריה מהיישוב שומרה שבגבול לבנון, הרגיע את משפחתו זמן קצר לאחר מכן שהכול בסדר. בבית החולים הוא סיפר ל-ynet את השתלשלות האירועים: "מטען אחד התפוצץ וגרם לתקלה בשער. לא ידענו שהתקלה נגרמה כתוצאה ממטען, והתקרבנו כדי להבין מה קרה". הוא סיפר כי הם הצליחו לזהות עשן, וחברו חשב כי טרקטור נכנס בשער - אך הוא חשד שמדובר במטען שהתפוצץ. בשלב הזה, לדבריו, הופעל מטען חבלה שני (מתוך שלושה). "עפנו", אמר. "הרכב עף, הכריות נפתחו, ניצלנו בנס".
לדבריו, בהמשך, כשכוחות צה"ל הגיעו למקום, הפעילו המחבלים מטען חבלה שלישי שהתפוצץ גם כן. "אני 30 שנה על הגדר", הוא אמר. "אם זה חיזבאללה, אם זה ג'נין, אם זה רמת הגולן, בכל מקום. הם לא מפחידים אותי. נפלו עליי פגזים, ירו עלינו, הכול. זה קטן עליי".
בית שנפגע מירי במירב, אפריל
(צילום: אלעד ערמון)

לעבר יישובי הגלבוע נורו לא אחת קליעים מהכפרים הפלסטיניים הסמוכים, ובאזור הפיצוץ נמצא גם היישוב מירב - שלעברו נורו כמה פעמים בעבר יריות מהכפר הפלסטיני הסמוך ג'ילבון. לא אחת היריות הללו פגעו בבתים וגרמו לנזק רב. לפני המלחמה אף חצו עשרות מתושבי הקיבוץ את גדר ההפרדה ונכנסו פנימה לכפר, כמחאה על הירי ממנו בסוכות.
בחודש אפריל האחרון, אחרי עוד תקרית כזו, הזהירו תושבים כי בסופו של דבר אוזלת היד הביטחונית תגבה קורבנות. "אנו מציינים שנה של ירי בלתי פוסק מג'ילבון לבתים שלנו", אמרה אז הילה רמון, שביתה נפגע. "זו תחושת חוסר אונים. אני דורשת מהצבא לסיים את הירי הזה ולאפשר לנו להסתובב בבית בבטחה, זה אירוע פתיר, צריך להרחיק את מי שצריך מקו האש. מרגע שזה פגע בבית בשכונה, אז זו רק שאלה של זמן (עד שיהיו קורבנות)".