לראש הממשלה בנימין נתניהו נמאס. בעקבות היעדרויות רבות של שרים מישיבת הממשלה היום (ראשון) ובשבוע שעבר, החליט נתניהו לנקוט סנקציה נגד שרים שלא יקבלו אישור היעדרות מהישיבה השבועית. רשימת הנעדרים כללה בין היתר את השרים יואב גלנט, מירי רגב, משה ארבל, איתמר בן גביר ומאי גולן. השר גלנט נכח בזמן ישיבת הממשלה בסיור מבצעי.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט מירי רגב משה ארבל  איתמר בן גביר מאי גולן
יואב גלנט מירי רגב משה ארבל  איתמר בן גביר מאי גולן
השרים שנעדרו מישיבת הממשלה
(צילום: אלעד מלכה, יובל חן, אלכס קולומויסקי, נדב אבס)
"אם אני יכול להגיע, גם אתם יכולים להגיע", צעק נתניהו בישיבה. "לא מקובל עליי ששרים נעדרים מישיבות ממשלה. אם שר לא יכול להגיע לישיבת ממשלה הוא צריך לעדכן את מזכיר הממשלה".
ראש הממשלה הנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס להוציא נוהל שלפיו שרים שאינם יכולים להגיע לישיבת הממשלה, יצטרכו לבקש אישור לכך מבעוד מועד.
לפי הנוהל החדש, שר או שרה שייעדרו יותר מפעם אחת ברבעון ללא אישור מול מזכיר הממשלה, לא יקבלו אישור לטוס ברבעון אחריו. נתניהו הביע מורת רוח על היעדרות שרים בכל הישיבות האחרונות של הממשלה.
על רקע הסנקציה החדשה יצוין כי ראש הממשלה נתניהו ביטל בעצמו בעבר כמה פעמים ישיבות ממשלה בשל סיבות שונות. לא מן הנמנע כי המהלך מהווה סוג של תרגיל מנהיגות, להצביע על כך שנתניהו שולט על ממשלתו בזמן שיש דיווחים על כך שכמה מהשרים עושים כרצונם. עוד יצוין כי בזמן ממשלת החירום, נהגו שרי המחנה הממלכתי בראשות ח"כ בני גנץ להיעדר מישיבות הממשלה.