הקלה נוספת בהנחיות, אחרי שבועיים של מלחמה: פיקוד העורף פרסם אמש (שבת) מפת הנחיות חדשה לפעילויות חינוכיות, וכלל אזורים נוספים בין "האזורים הירוקים", שבהם ניתן לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלה.
1 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
המפה החדשה
(צילום: מטה פיקוד העורף)
לפי ההנחיות החדשות, באזורי ואדי ערה, מנשה, העמקים והכרמל - אין הגבלות על קיום לימודים, וכך גם באילת, הערבה, דרום הנגב, בקעת בית שאן, ים המלח, הבקעה וחלק מאזור יהודה (המועצות האזוריות הר חברון וגוש עציון).
בגוש דן, השפלה, ירושלים, שפלת יהודה, ירקון, שרון, יהודה ושומרון, המפרץ, מרכז הגליל, גליל תחתון, גליל עליון ויישובי מועצת עמק הירדן – ניתן לקיים פעילות חינוכית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן.
בעוטף, במערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש, לכיש, יישובי קו העימות, ורוב יישובי הגולן – אין לקיים פעילות חינוכית.
שר החינוך יואב קיש אמר אמש: "אנחנו ממשיכים עם המתווה בכפוף להנחיות פיקוד העורף של חזרה הדרגתית לפי צבעי המפה. חזרה הדרגתית עקב בצד אגודל, בכפוף לביטחון ובטיחות מעל הכול, עם התחשבות מלאה בפן הרגשי, ומתן אוטונומיה לרשויות ולמנהלי בתי הספר להחליט".
לפי ההערכות, נפתחו 50% ממוסדות החינוך באזורים הצהובים (אלו שבהם ניתן לקיים לימודים בתלות במרחב מוגן זמין), אבל לא ברור מהו מספר התלמידים שחזרו, כי ההגעה לכיתות ולשכבות אינה מלאה. הדבר נובע מחשש של ההורים לשלוח את הילדים לבתי הספר ולגנים, או בשל פערי מיגון שמחייבים למידה בהתאם ליכולת של בית הספר.
סוגיה נוספת המטרידה את ההורים היא שבחלק מבתי הספר המקלטים הם ציבוריים, ומשרתים את כל תושבי האזור. על רקע החששות שהעלו ההורים, מנהל אגף הביטחון במשרד החינוך, ליאור טוביה, הודיע כי אין התנגדות להצבת הורים ומתנדבים חמושים בבתי הספר, בכפוף להנחיות.
פורסם לראשונה: 21:07, 21.10.23