בן גביר: "חייבים לעבור מהכלה - למתקפה

שר הביטחון יואב גלנט הדף היום (ראשון) את הביקורת בתוך הקואליציה שמוטחת בו ובראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההחלטה לשחרר לידי הרשות הפלסטינית גופות של מחבלים שהיו מעורבים בפעילויות טרור.
"לצערי הרב, גופות של מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור, למעט במקרים חריגים הקשורים ספציפית לחמאס", אמר השר גלנט בישיבת הממשלה השבועית. "אין קשר בין גופת מחבל בארגון קיקיוני ביו"ש להחלטות של סינוואר בעזה. זה לא מעניין אותם".
2 צפייה בגלריה
גופה של המחבל שריף חסן ורידאת מועברת למשפחתו ב חברון
גופה של המחבל שריף חסן ורידאת מועברת למשפחתו ב חברון
השבת גופה של מחבל פלסטיני למשפחתו בחברון
השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב לאי השתתפותו בישיבה הממשלה הבוקר, ואמר כי "ממשלת ישראל חייבת לחזור לימין". בן גביר ציין כי "הייתי היום ביחידת הימ"מ של משמר הגבול, הודתי ללוחמים ולמפקדים על אומץ ליבם ועל תעוזת הנפש. גם תושבי הדרום גיבורים. הם סופגים פעם אחר פעם מתקפות של ארגון טרור רצחני. אבל מדינת ישראל חייבת לעבור מהכלה - למתקפה. ממשלת ישראל חייבת ליזום, לחתוך מגע, לאמץ את ערכי הימין".
לדברי השר, שגם פנה לגלנט, "נכון, זו לא ממשלת עוצמה יהודית, אין לנו 64 מנדטים, אבל גם בליכוד הבטיחו הבטחות. זו הסיבה שלא הגעתי היום לישיבת הממשלה וזו הסיבה שחברי עוצמה יהודית לא יגיעו להצבעות בכנסת. אנחנו דורשים לאמץ את ערכי הימין! ומילה אחת לשר גלנט שדיבר על כך שראה הרבה גופות של מחבלים, אין לי בכך ספק. אבל השר גלנט, בשנים האחרונות, אני ראיתי עשרות נרצחים, אנחנו צריכים בשביל אותם נרצחים להפסיק את ההכלה, להפסיק את הוויתורים, לא לשחרר גופות, לא לשחרר מחבלים, אלה להרוג אותם".
מוקדם יותר היום שחררה ישראל לידי הרשות ברמאללה את גופתו של המחבל שריף חסן רבאע, שניסה בפברואר האחרון לדקור חייל סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר בדרום הר חברון. כוח של הנדסה קרבית ירה אז למוות במחבל. מדובר בגופת המחבל הרביעי שישראל משיבה לידי הפלסטינים בימים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם שר ההגנה של יוון ניקולס פנגיוטופולוס ב אתונה
שר הביטחון יואב גלנט עם שר ההגנה של יוון ניקולס פנגיוטופולוס ב אתונה
שר הביטחון גלנט
(צילום: EPA)
ביום שישי שעבר, אחרי שהוחזרו לידי הפלסטינים גופות של שלושה מחבלים נוספים, תקף בן גביר בחריפות את שר הביטחון גלנט. "החזרת גופות המחבלים, חברי ארגון הטרור גוב האריות שביצע חלק גדול מהפיגועים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה, היא טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר", טען השר בן גביר שהחרים היום את ישיבת הממשלה.

"האמירות שוחקות את נפשן של משפחות הנעדרים"

שר הביטחון גלנט התייחס לדברים ותקף את בן גביר בחזרה מבלי להזכיר את שמו. "באופן אישי, אני לא מתרגש משר או שרה שתוקפים אותי, הם ראו פחות גופות מחבלים ממני", אמר גלנט. "הבעיה שהאמירות האלו שוחקות את נפשן של משפחות הנעדרים ומייצרות אצלן תחושה לא נכונה שלא עושים למענן מספיק, וזה כמובן לא נכון".
גלנט אמר עוד "מערכת הביטחון משקיעה מאמצים אדירים להשיב את הנעדרים. אני מציע לכל חברי הממשלה להפסיק עם האמירות הלא אחראיות והמזיקות האלה".
פורסם לראשונה: 14:47, 07.05.23