אי עטיית מסיכות ושמירה על הנחיות במועדון בתל אביב
(צילום: רועי רובינשטיין)

מדי שנה בתקופה הזו המועדונים והברים בתל אביב מתמלאים חוגגים לקראת סוף השנה האזרחית וחג המולד, וגם השנה המצב לא שונה, חרף התפרצות וריאנט אומיקרון. בסוף השבוע נמשכו המסיבות כרגיל, ובעלי המועדונים התירו למבלים להיכנס בצפיפות רבה. בחלק מהמקומות לא מקפידים על בדיקת תו ירוק, ואיש לא עוטה מסכות.
במועדון "כולי עלמא" חגגו אמש (שבת) מאות צעירים בצפיפות רבה. בשלושת החדרים של המועדון איש לא עטה מסכות או הקפיד על ריחוק. עם זאת כן נבדק התו הירוק בכניסה למקום.
3 צפייה בגלריה
אי עטיית מסיכות ושמירה על הנחיות במועדון בתל אביב
אי עטיית מסיכות ושמירה על הנחיות במועדון בתל אביב
בצפיפות וללא מסכות: חוגגים באחד המועדונים בתל אביב
3 צפייה בגלריה
אי עטיית מסיכות ושמירה על הנחיות במועדון בתל אביב
אי עטיית מסיכות ושמירה על הנחיות במועדון בתל אביב
מסיבת חג המולד במועדון בתל אביב אמש
לא רחוק משם, במועדון "פאי" ברחוב אחד העם השומר בכניסה כלל לא בדק את התו הירוק, אם כי הזהיר שהמקום מלא עד אפס מקום. עשרות רבות של מבלים חגגו במסיבת חג המולד ואף אחד לא עטה מסכה.
גם בראשון לציון יצאו המבלים אתמול כרגיל לברים ולמסעדות ברחוב רוטשילד המרכזי, ורובם כלל לא ידעו שהעיר הפכה לאדומה.
למרות העלייה בתחלואה, גורמים בממשלה הבהירו כי הגבלת מסיבות סוף השנה לא עומדת על הפרק, אך תהיה אכיפה מוגברת באירועים ההמוניים. לדברי הגורמים גם סגר לא נשקל לפי שעה.
3 צפייה בגלריה
מתחמי הבילוי בראשון לציון
מתחמי הבילוי בראשון לציון
גם בראשון לציון שהפכה לעיר אדומה: מקומות הבילוי עמוסים
(צילום: טל שמעוני)
ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר כי צריך לעשות הכול כדי לא להגיע לסגר, ובשיחות סגורות אמר כי "לפנינו שבועות שחורים עם עלייה דרמטית במספר המאומתים. מדברים על 20-16 אלף מאומתים ביום עד אמצע ינואר". בנט הנחה להכין את כל האפשרויות למקרה שלא תהיה ברירה והסגר יידרש, אך מבחינתו ומבחינת בכירים אחרים בממשלה ניתן לעבור גם את הגל החמישי ללא סגר. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי בעיניו אפשר להימנע מסגר בעזרת חיסונים והצטיידות נרחבת בתרופות נגד קורונה.
לפי נתוני משרד הבריאות מקדם ההדבקה בקורונה ושיעור הבדיקות החיוביות נמצאים במגמת עלייה. אתמול אובחנו בישראל 760 נדבקים. בוצעו כ-37 אלף בדיקות ושיעור החיוביים טיפס מעל 2% לראשונה מאז תחילת אוקטובר והגיע ל-2.07%. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והגיע ל-1.41 - נתון המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה. העלייה במספרי הנדבקים החלה להשפיע גם על התפוסה בבתי החולים: מספר החולים המאושפזים במצב קשה ממשיך לעלות והגיע ל-98, מהם 39 מונשמים. מהנתונים עולה כי 82.5% מהחולים קשה לא התחסנו בכלל. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,242 חולי קורונה, האחרון שבהם ביום שישי.
מ"כולי עלמא" לא נמסרה תגובה. ממועדון פאי נמסר: "במסגרת אירועים המתקיימים מפעם לפעם בגינת הפאי מועסקים חברת אבטחה וכן צוות פנימי של ממונות קורונה אשר תפקידם להבטיח את ביטחונם ובריאותם של המשתתפים. באירועים בהם מספר המשתתפים רב אנו מרחיבים את שטח גינת הפאי מאוד כך שחלק ניכר מהאירוע מתקיים באוויר הפתוח על פני שטח גדול במיוחד. אנו מקפידים מאוד על הדרכת המשתתפים ועל ביצוע בדיקת התו הירוק, ולמיטב ידיעתנו הנחיותינו מבוצעות במלואן.
"עם זאת, ככל שקיימים ממצאים בדבר אי מילוי ההנחיות במקרים קונקרטיים נודה על קבלת הממצאים והמקרים יבדקו על מנת למנוע הישנותם. אנו מאחלים הצלחה בתקופה קשה זו לכל מוסדות התרבות ובעיקר למוסדות תרבות השוליים המעטים ששרדו. אנו מבינים שרק יחד נוכל להתגבר על הנגיף ולחזור לשגרה".