זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)

גבר בן 43 נרצח ביריות הערב (חמישי) בחנות סלולר בעיר העתיקה בלוד. הקורבן הוא חוסיין אל-עיסווי, נשוי ואב לשניים. החשד הוא כי נרצח על רקע סכסוך בין משפחות. היורה נמלט מהמקום והמשטרה מחפשת אחריו.
הרצח התרחש מעט אחרי השעה 18:00. מתנקש רעול פנים הגיע לפינת הרחובות גולומב וצה"ל, סמוך לבניין העירייה החדש, ירה בקורבן מטווח קרוב ונמלט. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, פתחו בסריקות והחלו באיסוף ראיות. אל-עיסווי נפצע מהירי באורח אנוש ופונה עצמאית לבית החולים שמיר אסף הרופא, אך שם נקבע מותו לאחר ניסיונות החייאה.
3 צפייה בגלריה
חוסיין אל-עיסווי שנרצח בלוד
חוסיין אל-עיסווי שנרצח בלוד
החשד: רצח על רקע סכסוך בין משפחות. חוסיין אל-עיסווי
(צילום: דוברות המשטרה)
אזרחים דיווחו למוקד המשטרה על הירי במרכז העיר לוד. כוחות המשטרה וצוות מד"א שהגיעו לזירה לא מצאו כל פצוע, וכעבור מספר דקות התברר כי פונה עצמאית לאסף הרופא. גורם במשטרה אמר ל-ynet: "ההערכה כי הרצח הוא פלילי, על רקע סכסוך בין משפחות אבל כל כיווני החקירה נבדקים".
צעיר בן 18 שעובד בעסק סמוך למקום הרצח שחזר: "עמדתי על המדרכה ושמעתי יריות ממש ליד. רצתי לחנות הסלולר וראיתי אותו על הרצפה כולו דם. הבן שלו שעובד בעסק ליד רץ לחנות וראה את אבא שלו על הרצפה. הוא צעק 'אבא, אבא', הוא היה גמור". הצעיר הוסיף בכעס: "אני רק בן 18 וכבר ראיתי ארבע רציחות בלוד. מתי זה ייגמר? לוד זה ג׳ונגל כל אחד עודה מה שהוא רוצה".
אחד מבעלי העסקים ברחוב סיפר כי בנות משפחחתו היו עדות לרצח. "אישתי עמדה עם שתי הילדות, בנות שבע ותשע, על המדרכה מול חנות הסלולר. פתאום יריות. היא נכנסה להלם, לא ידעה מה לעשות. הבנות רצו מתחת לשולחנות ופחדו שיפגעו בהן. אשתי בחרדה ולא מסוגלת לדבר", אמר.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
בעל בית קפה סמוך אמר כי אל-עיסווי לא היה מעורב בפשיעה. "הוא בחור טוב, אין לו קשר לבלגן. אבל היום יורים בכולם, וגם במי שלא עשה כלום".
באוגוסט האחרון נורה מיריות בראשו הנער אנאס וואחוואח בן ה-18 ליד בית הקפה שלו. "זה היה יום שבת, באתי לפתוח את בית הקפה ורעולי פנים ירו באנאס לעיני אמא שלו. והיום יורים בבן אדם טוב, איש משפחה עם ילדים, כשהבן שלו היה לא רחוק ממנו".
עדי הראייה, שכולם מבקשים להישאר בעילום שם, אומרים כי לפני כחודש וחצי היה ניסיון רצח מרחק עשרות מטרים מזירת הרצח הערב. "הכול קורה ממש מתחת לבניין החדש של העירייה. הכול מוקף מצלמות. לא מבין איך לא תופסים את הרוצחים", תהה אחד מהם.
מוקדם יותר היום נפגע מירי תועה עמאר אל-שייח חג'יראת, ילד בן 4, בכפר ביר אל-מכסור שבגליל בזמן ששיחק בגן שעשועים במקום, לעיני אמו. מותו נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה כעבור זמן קצר. שני חשודים נעצרו על ידי המשטרה.
קרוביו של הילד: "איך מקום למשחקים הפך לזירת רצח?"
(צילום: עידו ארז)

3 צפייה בגלריה
זירת הירי בביר אל מכסור
זירת הירי בביר אל מכסור
מת בגינת השעשועים. עמאר אל-שייח חג'יראת
(צילום: עידו ארז)
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, התייחס מוקדם יותר למותו של בן ה-4 ואמר כי "כל עוד הכנסת תתעסק בלהתקוטט במקום לחוקק את חוקי הירי, וכל עוד מערכת המשפט תשחרר תוך שעות את היורים לביתם, המחזה הזה עלול לחזור על עצמו ובתדירות גבוהה, כי לעבריינים היום אין שום עכבות".