מ"שר המשפטים לשעבר" ל"יו"ר תקווה חדשה": נראה כי השותפות הפוליטית בין השר לשעבר גדעון סער לבין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתקרבת לסיום. גורמים המעורים במתרחש במפלגה סיפרו כי לאחרונה חל ריחוק בין השניים, שבמהלכו החל כל אחד מהם לנהל מערכת שיקולים עצמאית בנוגע להמשך.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדעון סער
בני גנץ וגדעון סער
בכירים במערכת הפוליטית מעריכים כי השותפות בין סער לגנץ לקראת סיום
(צילום: יואב דודקביץ )
בסביבת גנץ מייעצים לו כבר מזה זמן מה לפרק את השותפות עם סער, בין היתר בשל העובדה שאנשיו מאיישים מקומות ריאליים חשובים ברשימה המאוחדת על חשבון אנשיו של גנץ. בנוסף, יש שטענו בפניו כי לאור ההצלחה הגדולה בסקרים בתקופה האחרונה, אין לערוך כל טלטלה במפלגה.
גם סער ערך לאחרונה שיקול כזה, ואתמול אף עורר לא מעט תשומת לב כששיגר תגובה נוקבת נגד האופוזיציה לתקרית התפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בתל אביב בערב יום כיפור. בניגוד אליו, גנץ הגיב באופן מעורפל לאירוע.
סער אף שינה את התואר בהודעותיו לתקשורת, ולאחר שחודשים ארוכים הופיע בהודעות כ"שר המשפטים לשעבר", כעת כתב "יו"ר תקווה חדשה". בכך למעשה, סער שם דגש על מפלגתו שנטמעה עד כה במסגרת המשותפת שהוקמה עם גנץ.
גורמים פוליטיים בכירים העריכו כי סער הבין שהשותפות הפוליטית עם גנץ לקראת סיום, ובשל כך החל בבידול הפוליטי שצפוי לפתוח לו אפשרויות נוספות בהמשך. גנץ וסער הודיעו על השותפות בחודש יולי אשתקד, ויו"ר המחנה הממלכתי היה זה שהוביל את הרשימה המשותפת של השניים.