שלוש שנים חלפו מאז שנחשפה פרשת "הגננת המתעללת", שבסופה הורשעה כרמל מעודה בהתעללות בפעוטות בגן בראש העין, והבוקר (חמישי) עלתה לין חברה, הראשונה מבין ילדי הגן, לכיתה א'. יוסי חברה, אביה של לין, שעברה התעללות קשה, סיפר ל-ynet בהתרגשות: "זה ניצחון בשבילי - לין נכנסה בשערי בית הספר והמפלצת נמצאת מאחורי סורג ובריח".
לדבריו, "אנשים לא מבינים שאני חי את מה שהבת שלי עברה כל יום - אין יום שבו כרמל מעודה לא נמצאת בראש שלי. גם היום היא הייתה, כשהכנסתי את לין לכיתה א' - נגד כל הסיכויים, ולמרות כל מה שהיא עברה בגן הזה. זו מערבולת רגשית שאי אפשר להסביר אותה". הוא הוסיף כי "הילדים עברו שואה אצל שתי המפלצות האלה. לין מעולם לא ראתה אותי בוכה, היום בפעם הראשונה לא הסתרתי את הדמעות - לא יכולתי לשלוט בזה. אלה דמעות של שמחה, אני רואה את הילדה וגאה בה".
3 צפייה בגלריה
לין ואביה ביום הראשון ללימודים
לין ואביה ביום הראשון ללימודים
"מערבולת רגשתי שאי אפשר להסביר". לין ואביה ביום הראשון ללימודים
(צילום: יוסי חברה)
לצד ההתרגשות הגדולה, סיפר חברה על החששות שליוו אותו טרם הכניסה לבית הספר: "כשהפרשה התפוצצה, חקרתי לעומק את מה שלין עברה ואת ההשפעות של זה. ככל שהזמן עבר, ובעזרת המעטפת מהסביבה והמשפחה שלה, היא קיבלה ביטחון. היום היא נמצאת במקום טוב". חברה ציין כי "לין לקחה את הטראומה למקום טוב - יש לה אופי הישרדותי והיא רואה ובוחנת הכול. החשש האמיתי שלי הוא שהטראומה שהיא עברה תתפרץ בבית הספר. בית הספר הוא לא תמיד מקום בטוח לילדים, עם כל החרמות שהם עוברים".
"ראיתי אותה בוחנת את האנשים סביבה ויוצרת תקשורת", סיפר חברה על היום הראשון ללימודים, "היא סיגלה לעצמה דרך ואפשר להגיד שהיא די מתקדמת, ועל זה אני שמח. בהתחלה היא הייתה חוששת להתקרב לאנשים וצורחת, היום יש לה בעיות עם אוכל - בגלל מה שכרמל עשתה לה". חברה הוסיף באופטימיות כי "בשורה התחתונה רואים ילדה מלאת ביטחון. היא נכנסה לכיתה והתיישבה בשורה הראשונה ליד המורה. היא מצליחה לתת אמון באנשים ואני רואה את זה כניצחון על הרוע". לדבריו, "אחרי שלוש שנים סימנתי וי - הצלחתי להכניס שתי מפלצות לכלא, ואת הבת שלי הכנסתי לכיתה א'".
3 צפייה בגלריה
לין ואביה ביום הראשון ללימודים
לין ואביה ביום הראשון ללימודים
"לא הסתרתי את הדמעות". לין ואביה
(צילום: יוסי חברה)
פרשת ההתעללות בפעוטון "בייבי לאב", שאותו ניהלה מעודה בראש העין, דווחה למשטרה לראשונה ב-19 ביוני 2019, אז התקבל דיווח על חשדות להתעללות בגן הילדים. חוקרי המשטרה השיגו תיעוד ממצלמות האבטחה בגן, וצפו בנעשה בו בשעות הפעילות. שלושה ימים לאחר מכן נחשפה הפרשה לציבור, אולם ללא חשיפת שמה של מעודה.
מעודה הכחישה בחקירתה הראשונה כי פגעה בילדים, ולא ידעה שהמשטרה החזיקה בידיה סרטונים המתעדים את ההתעללות. "ככה אני מקנה ביטחון לילדים", הסבירה לחוקרי המשטרה, אולם כשאלה עימתו אותה עם סרטוני האבטחה - היא שינתה גרסה. "פה היה לי יום שחור", אמרה באחד המקרים. כשהציגו בפניה סרטון אחר, שבו היא נראית פוגעת באחד הילדים, אמרה: "ביום הזה הייתי שטן".
ימים ספורים לאחר מכן פרסמה המשטרה את הסרטונים ממצלמות האבטחה - שהסעירו את המדינה. מהסרטונים עלה כי מעודה נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, להאכיל אותם בקיא שפלטו ולהכות אותם באמצעות מגבת ובידיה. מעודה נצפתה גם קושרת את אחד הילדים בידיו לכיסא, כשהן משוכות לאחור. בתיעוד נראה הילד ממרר בבכי ונופל לרצפה - וידיו עדיין קשורות.
3 צפייה בגלריה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
"ביום הזה הייתי שטן". הגננת המתעללת כרמל מעודה
(צילום: שחר גולדשטיין)

נגד מעודה הוגש בהמשך כתב אישום שכלל 18 אישומים נגדה. באחד ממקרי ההתעללות שפורטו באישום, תואר שהיא משכה בכוח את ראשו של אחד התינוקות, תוך שהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן. עוד פורטו הדרכים שבהן התעללה מעודה בתינוקות ובפעוטות: כיסוי ראש בשמיכה וישיבה עליהם, קשירת ידיים בחוט למשך דקות עד שעות, הרמה, הנפה באוויר עד להטחה ברצפה, טלטול, הצלפה בחיתול, סטירות, צביטות ומשיכת ראשים לאחור תוך חסימת פה ואף.
התביעה ביקשה לגזור על מעודה 14 שנות מאסר, אולם השופט קבע כי הוא סבור שמתחם הענישה הסביר הוא בין שמונה ל-13 שנות מאסר. "יש לעשות זאת באופן הדרגתי בשביל שוויון החוק", הוא אמר. "לא קיימים שיקולים שמצדיקים חריגה. מדובר בנאשמת בת 28 ללא עבר פלילי שזו הסתבכותה הראשונה עם החוק, והיא הודתה. נתתי את דעתי לשיקול הרתעת הרבים, וכן לגידופים ולפגיעה שהיא חוותה". לבסוף, כאמור, גזר עליה תשע שנות מאסר וחצי, פיצוי להורים ומאסר על תנאי. מעודה הגישה לבית המשפט העליון ערעור על גזר דינה - ובהמשך משכה אותו.