טקס החלפת נציב כבאות והצלה
(צילום: כבאות והצלה לישראל)

אייל כספי מונה היום (חמישי) רשמית לנציב כבאות והצלה לישראל. כספי (58) התחיל את עבודתו ככבאי לפני 35 שנים. היום הוא קיבל דרגת רב-טפסר בטקס בלשכת נציב הכבאות בראשון לציון והחליף את רב-טפסר (בדימוס) דדי שמחי, שפורש מהשירות אחרי חמש שנות כהונה כנציב. בטקס במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ובנוכחות בני משפחתו אמר כספי כי "אני כאן כדי לשרת את מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
רב טפסר אייל כספי בקבלת הדרגות החדשות
רב טפסר אייל כספי בקבלת הדרגות החדשות
האתגר המרכזי - להחזיר את השקט לארגון. כספי בטקס קבלת הדרגה
(צילום: קובי ריכטר)
כספי הוא הנציב השלישי מאז שהוקמה נציבות הכבאות ב-2012 לאחר אסון הכרמל, והנציב הראשון מתוך מערך הכבאות. כנער התנדב ל"צופי האש" ובהמשך החל לעבוד בתחנת הכיבוי בהרצליה. הוא טיפס במעלה הדרגות עד שמונה לנציב. כספי נשוי ואב לשלושה ילדים, בעל תואר שני במדעי המדינה ובין היתר שימש כמפקד מחוז מרכז, ראש אגף המבצעים, והקים את המשל"ט הארצי ואת יחידת העילית "להבה".
האתגר המרכזי שעומד בפני כספי הוא להחזיר את השקט לארגון לאחר יחסי העבודה הסוערים בין הניצב היוצא לארגון העובדים. אתגר מרכזי נוסף הוא להגדיל בעוד מאות לוחמי אש את מצבת כוח האדם.
השר בר-לב הודה לנציב היוצא. "הפכת את מכבי האש לארגון הלאומי של מדינת ישראל ואת הכבאי הפכת ללוחם אש", אמר בר-לב. הוא בירך את הניצב הנכנס: "בחירתו של כספי היא בשורה לארגון. התחלת כנער בצופי אש, צעיר חדור מטרה, מאחוריו 35 שנות ניסיון של מסירות ועבודה מאומצת".
2 צפייה בגלריה
אייל כספי עם קבוצת ההתנדבות בצופי האש
אייל כספי עם קבוצת ההתנדבות בצופי האש
כספי כנער עם קבוצת מתנדבים ב"צופי האש"
(באדיבות המצולם)
הנציב היוצא שמחי אמר כי "עברו חמש שנים מלאות עשייה. היה זה תפקיד מורכב, מאתגר ומחשל. לעתים קרובות גם על חשבון משפחתי. תודה לכם לוחמי האש ובני משפחתי".
יו"ר ארגון העובדים בשירותי הכבאות, אבי אנקורי, בירך את כספי ותקף את הניצב היוצא. "בחמש השנים האחרונות העובדים זכו ליחס משפיל ומזלזל. רק בשנתיים האחרונות התפטרו 208 עובדים, מחציתם לוחמי אש. תקציב המערך בוזבז על הליכי משמעת חסרי תוחלת ועל רדיפות אישיות", טען אנקורי.
סגן ראש העיר ראשון לציון אבי חיים אמר כי "זה כבוד גדול עבור ראשון לציון, שמערך הכבאות וההצלה הוא ביתם. אני מברך את הנציב היוצא שמחי ומקבל בברכה את הנציב החדש כספי".