בן 12 נפצע קשה מירי בג'סר א-זרקא; בן 20 נהרג בחילופי אש עם שוטרים

תשעה ימים לאחר שהנער ווליד סאמי שהאב בן ה-14 נרצח בכניסה לפיצריה, קרוב משפחתו, ועד ג'ורבאן, כבן 12, נורה אמש (שישי) בג'סר א-זרקא ונפצע באורח קשה. מצבו של הילד השתפר היום ומוגדר כעת בינוני, ומבית החולים הלל יפה בחדרה אמר לאחר שהתעורר: "אני פשוט לא יודע למה ירו בי, לא עשיתי כלום. מקווה שאני אהיה הילד האחרון שיורים בו". שעות לאחר הירי בילד, המשטרה עצרה היום חשוד במעורבות בירי ותפסה נשק לא חוקי במקום.
הילד שנפצע בירי בג'סר א-זרקא התעורר ומצבו בינוני
(צילום: חסן שעלאן)

בתקרית אחרת אמש, כשעתיים לאחר הירי בילד, שני אחים בני 20 ו-24 פתחו באש על בית מגורים בג'סר א-זרקא - ושוטרים שהבחינו בהם ירו עליהם ופצעו אותם באורח אנוש וקשה. אביהם של החמושים הוא אחד מחברי המועצה של היישוב. מותו של האח הצעיר יותר, זאהי מחומד ג'ורבאן, נקבע בהמשך בבית החולים. במשטרה ציינו כי השוטרים נקלעו לחילופי אש וחשו שנשקפת סכנה לחייהם. מהמקום נאסף תת-מקלע מסוג קרלו ואקדח שהועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה.

נשיא לבנון: "חיזבאללה שימש גורם מרתיע במו"מ עם ישראל"

יממה לפני שהוא עוזב את ארמון הנשיאות ויומיים אחרי החתימה על הסכם הגבול הימי, אמר מישל עאון כי שיגור המל"טים לעבר אסדת כריש בזמן המו"מ היה "יוזמה שימושית", והוסיף כי מציאת גז היא "הסיכוי האחרון" של לבנון להתאושש כלכלית.
3 צפייה בגלריה
הנשיא הלבנוני עאון, טאסדת כריש וחסן נסראללה
הנשיא הלבנוני עאון, טאסדת כריש וחסן נסראללה
הנשיא הלבנוני עאון, טאסדת כריש וחסן נסראללה
(צילום: AFP, אנרג׳יאן)

מפקד משמרות המהפכה במסר מאיים למפגינים באיראן: "אל תצאו לרחובות"

הגנרל האיראני חוסיין סלאמי נאם בהלוויית הרוגי הפיגוע במקדש השיעי בשיראז, אותו קשרו באיראן ל"מחאת החיג'אב": "היום הוא היום האחרון למחאות". לדבריו, הן חלק מ"מזימה ציונית-אמריקנית שנולדה בבית הלבן". הוא קרא לצעירים לא להיסחף אחר המערב: "הצליחו להערים עליכם".

האו"ם: "השנה עלולה להיות הקטלנית ביותר עבור הפלסטינים בגדה מ-2005"

לפי הנתונים שהוצגו במועצת הביטחון של האו"ם יותר מ-125 נהרגו השנה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים - המספר הגבוה ביותר זה 17 שנה לפחות. בישראל הסבירו: "רובם היו חמושים". השליח וונסלנד קרא לחיזוק הרשות הפלסטינית: "המצב נפיץ, חוסר התקווה התפרץ למעגל קטלני של אלימות".

שבוע אחרי שהבטיח להקפיא משכנתאות, לשכת נתניהו מתקנת: "התכוון לארנונה"

אחרי שהבטיח שממשלה בראשותו תממן חינוך עד גיל 3, דבריו של ראש האופוזיציה על מחירי המשכנתאות הרימו לא מעט גבות - ואף גרמו לשר האוצר לעקוץ אותו בחזרה. אמש לשכתו עדכנה: "נפלה טעות בדבריו".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בביקורו את משפחת מנגיסטו
בנימין נתניהו בביקורו את משפחת מנגיסטו
נתניהו בסרטון שבו הבטיח "להקפיא משכנתאות"
(מתוך טוויטר)

נמשכים הקרבות בגוש מתנגדי נתניהו

3 ימים לבחירות והפוליטיקאים בניסיונות שכנוע אחרונים: שר האוצר אביגדור ליברמן התחייב שמפלגתו לא תשב עם החרדים - ושלח מסר לבני גנץ: "מועמד לראשות ממשלה צריך לפחות 20 מנדטים". יו"ר סיעת העבודה רם שפע: "פסילת נתניהו מהותית. עם יריב לוין אפשר לדבר". שפע תקף גם את לפיד: "רצה לחסל את העבודה".

עודה וטיבי מזהירים מבן גביר כדי לעודד הצבעה, בל"ד: "נהיה הפתעת הבחירות"

במקביל, המפלגות הערביות מגבירות את ניסיונותיהן להעלות את שיעור ההצבעה במגזר, כשברקע האכזבה הכבדה שם מחוסר יכולתן להתגבר על חילוקי הדעות ולהתאחד. ראשי חד"ש-תע"ל איימן עודה ואחמד טיבי מודאגים משיעור ההצבעה הנמוך הצפוי במגזר, והזהירו: "בן גביר הפך לכוח מס' 1 אצל הצעירים היהודים, הנוער הערבי לא יגיב להסלמה בשיח הפשיסטי?". הם פנו גם ל"יהודים דמוקרטיים": "צריכים את הקול שלכם יותר מתמיד". יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה בטוח שמפלגתו תעבור: "צריכים רק דחיפה קטנה".
בן ברק: "אני לא משווה אבל היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"
( צילום: דוברות עיריית באר שבע)


בן ברק מיש עתיד: ממשלת נתניהו-בן גביר? לא משווה, אבל היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית

יו"ר ועדת חוץ וביטחון מיש עתיד אמר כי הוא "משוכנע" שחזרת ראש האופוזיציה לשלטון עם "הציונות הדתית" תהיה "תחילת הסוף": "זה חיבור מסוכן". לדבריו, "להבדיל אלף אלפי הבדלות, היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. דמוקרטיה מפתחים במשך שנים - אבל קל מאוד להרוס אותה". בהמשך הבהיר: "שיהיה ברור - אני לא משווה ולעולם לא אשווה אף אחד במדינת ישראל ובעולם להיטלר. הניסיון להציג זאת כהשוואה הוא לא נכון וצר לי אם מישהו מנסה להציג זאת כך".

שני רוכבי אופנוע נהרגו בהתנגשות עם רכבים במרכז ובצפון

רוכב אופנוע בן 40 נהרג אמש מפגיעת רכב בכביש 471, סמוך למחלף שעריה שליד פתח תקווה. כשעה לאחר מכן רוכב אופנוע נוסף, מוחמד עאדל שלבי, כבן 23, נהרג בהתנגשות עם רכב בכביש 75, בסמוך לכפר הבדואי מנשית זבדה שבאזור רמת ישי. מתחילת השנה נהרגו 281 בני אדם בכבישי ישראל.

פרץ לבית ושאל "איפה ננסי?": בעלה של יו"ר בית הנבחרים הותקף בפטיש

11 ימים לפני בחירות האמצע בארצות הברית, המשטרה בסן פרנסיסקו עצרה אתמול גבר שפרץ לביתו של פול פלוסי, בעלה בן ה-82 של ננסי פלוסי, והיכה אותו בראשו ובכל חלקי גופו. הרופאים עדכנו כי למרות החבלות הקשות הוא צפוי להשתקם. לפי הדיווחים התוקף צעק "איפה פלוסי?", שכלל לא הייתה בבית במהלך התקיפה. הנשיא ביידן שוחח עם פלוסי וגינה את האלימות: "מתפלל להחלמתו".
3 צפייה בגלריה
ננסי ופול פלוסי
ננסי ופול פלוסי
ננסי ופול פלוסי
(צילום: AFP)

ישפיע על התוצאות? הגשם שצפוי ביום הבחירות וההשלכות על אחוז ההצבעה

כבר שנים זה לא קרה: לפי התחזית, ביום שלישי יירד גשם מדי פעם בצפון ובמרכז - והשאלה הגדולה היא אם שיעור ההצבעה יושפע מכך. בוועדת הבחירות לא חוששים, ומזכירים שהקלפיות נמצאות במבנים מקורים. נתוני עבר מראים: שיעור ההצבעה הגבוה ביותר - בבחירות הראשונות, שדווקא נערכו ביום חורפי וגשום.