חצי סיבוב פרסה: הרשות הפלסטינית הסירה מהרשתות את ההצהרה הכוזבת שפרסמה אתמול (ראשון), ולפיה הטבח במסיבת "נובה" ליד רעים ב-7 באוקטובר, בוצע "כתוצאה מתקיפת מסוקים ישראליים", שהביאו למותם של כ-350 מבלים. ההסרה התבצעה אחרי לחצים אמריקניים, אך בכל זאת הרשות לא התנצלה ולא פרסמה הודעה פומבית שבה תיקנה את הטענות השקריות, שגרמו נזק להסברה הישראלית בעולם.
1 צפייה בגלריה
הכחשה של הרשות הפלסטינית שחמאס ביצע את הטבח במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר
הכחשה של הרשות הפלסטינית שחמאס ביצע את הטבח במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר
המסמך שמכחיש שהטבח ב"נובה" בוצע בידי מחבלי חמאס
הכותרת
למה ישראל לא מנתקת את האינטרנט בעזה?
21:11
על אף שלא פורסמה הודעה פומבית כלשהי מטעם הפלסטינים, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב אמר כי ברשות הבהירו מאז שזו לא עמדתם הרשמית - ואף הסירו את המסמך המדובר מהאתר הרשמי.
לפי דובר המועצה לביטחון לאומי, מדובר בהצהרה "שאינה מכבדת את המשפחות והאהובים של מי שאיבדו את חייהם במתקפת הטרור המחרידה שבוצעה בידי חמאס ב-7 באוקטובר". הוא הוסיף כי "להבנתנו הרשות הפלסטינית הסירה את ההצהרה מהאתר שלה, ואנו שמחים שהם הבהירו מאז כי זו לא עמדתם הרשמית".
בחמאס מיהרו אתמול להצטרף לטענת הרשות, שהפיצה את המסמך ובו הכחשת הטבח לגורמים שונים בעולם, כולל למשרדי חוץ ולאו"ם. בהודעת משרד החוץ הפלסטיני נכתב כי "החקירה המוקדמת של משטרת ישראל הוכיחה כי מסוקים ישראלים הפציצו ב-7 באוקטובר אזרחים ישראלים שהשתתפו בפסטיבל הטבע, מה שאומר שמטוסי קרב ישראלים גרמו להרס רב באזור. לאחר אירוע זה והופעל 'פרוטוקול חניבעל', מה שאפשר למשטרת הכיבוש ולצבא להרוג את כולם. לפיכך, סבור המשרד כי תוצאת חקירה זו מטילה ספק בדיווחים הישראליים באשר להרס וההרג שאירעו באותו אזור".
בהצהרת הרשות הפלסטינית הסתמכו על "חקירת המשטרה שפורסמה בתקשורת העברית", לאחר שב"הארץ" פורסם כי לדברי גורם במשטרה, מתחקיר האירוע עלה לכאורה כי מסוק של צה"ל ירה לעבר מחבלים וככל הנראה פגע בכמה מהחוגגים. עם זאת, ובניגוד לטענות הפלסטינים, לא צוין ב"הארץ" כי כל ההרוגים היו כתוצאה מ"הפצצה ישראלית", אלא רק כמה בודדים. לפי תחקיר המשטרה, מסוק ראשון הוזנק למתחם רק בשעה 11:12 - שעות רבות לאחר תחילת הטבח.