במספר כלי תקשורת ערביים דווח הבוקר (שישי) כי ישראל תקפה רכב בכביש נמל התעופה בדמשק בירת סוריה. לפי דיווח בערוץ הסעודי אל-חדת' - חוסלו מספר גורמים במיליציה פרו-איראנית - "גדודי חיזבאללה בעיראק". במיליציה פרסמו הודעה לפיה בתקיפה חוסל אבו חידר אל-חפאג'י.
התקיפה, שמיוחסת לישראל ודווחה לראשונה בסוכנות הידיעות הפרו-איראנית סבארין מוקדם יותר הבוקר, לא דווחה בכלי תקשורת סוריים נחשבים. לפי גדודי חיזבאללה, אל-חפאג'י נהרג "בתקיפה ציונית במהלך קיום משימה ביטחונית, במסגרת תפקידו כאחד היועצים הביטחוניים בדמשק". במיליציה לא הודיעו על הרוגים נוספים, אך ציינו כי ההרוג השתתף בקרבות מול דאעש בעבר.
2 צפייה בגלריה
 אבו חידר אל-חפאג'י
 אבו חידר אל-חפאג'י
אבו חידר אל-חפאג'י
תיעוד מהשריפות בשטחים פתוחים במטולה: "הרס עצום"
(צילום: כב"ה צפון)

2 צפייה בגלריה
תקיפות בלבנון
תקיפות בלבנון
התקיפות בלבנון, אמש
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
בינתיים, ההסלמה בגבול ישראל-לבנון נמשכת אף היא, לאחר גלי התקיפה "הקשים ביותר מפרוץ המלחמה" אמש, שנענו בשיגור מטחים כבדים למטולה - הירי למושבה נמשך גם הבוקר. שני טילי פלק - רקטות ארטילריות כבדות - התפוצצו בשטחים פתוחים. במקביל, באל-מיאדין דווח על תקיפה בדרום לבנון.
אמש פרצו שריפות במספר מוקדים ברחבי מטולה, ולפי ראש המועצה דוד אזולאי, נגרם "הרס עצום". המטחים הללו הגיעו לאחר שבצה"ל טענו כי תקפו "כ-1,000 קני שיגור שהיו מוכנים לשיגור מיידי".
במהלך הלילה בעשרות יישובים בצפון שהו ליד מרחב מוגן כל הלילה, בהוראת צה"ל. פיקוד העורף הורה לתושבי עשרות יישובים בצפון - כולל צפת, קריית שמונה וקצרין - לעשות זאת "עד להודעה חדשה", שהגיעה בשעת בוקר מוקדמת, בתום הערכת מצב.
במקביל, צה"ל פרסם אמש הודעה חריגה שבה התריע, בעיקר למטיילים, על כוונה לערוך פעילות בכל שטחי האש בצפון בסוף השבוע.
בלבנון צופים בנאום נסראללה
(צילום: רויטרס)

בעולם גובר כעת החשש ממלחמה כוללת, וב"וול סטריט ג'ורנל" דווח אתמול כי בפנטגון גוברת הדאגה מאפשרות שישראל "קרובה" לתמרון קרקעי בלבנון. לפי הדיווח, בוושינגטון חששו מהאפשרות הזו עוד לפני מתקפות פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר - שבהן נפצעו אלפי פעילי חיזבאללה ונהרגו עשרות - אבל הפעולות הללו, שמיוחסות למוסד, מגבירות עוד יותר את החשש האמריקני שישראל תצא לפעולה קרקעית.
"אני מאוד מודאג שזה ייצא משליטה", אמר לעיתון בכיר ביטחוני בוושינגטון. בעיתון האמריקני הזכירו בהקשר זה את העברתה של אוגדה 98 לגזרה הצפונית, אחרי שעד כה פעלה בעזה. אוגדה 98 נחשבת לאחת המובחרות בצה"ל וכוללת בין השאר את חטיבת הקומנדו וחטיבת הצנחנים, והמהלך מהווה למעשה "העברת כובד המשקל" לצפון - דבר שאותו הזכיר כמה פעמים שר הביטחון יואב גלנט.
ארה"ב ובעלות בריתה ממשיכות בינתיים לנסות למצוא פתרון דיפלומטי למשבר, אם כי בנאומו אתמול שב מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה להתעקש על הפסקת המלחמה בעזה כתנאי לסיום המתקפות של ארגון הטרור הלבנוני על יישובי הצפון. בנאומו איים נסראללה לנקום על מתקפת פיצוצי מכשירי הקשר - והודה כי "ספגנו מכה חסרת תקדים".